Diaľkový ťahač dnes môžeme chápať vo viacerých významoch, no nech je to už ktorýkoľvek z nich, s určitosťou bude diametrálne iný, ako pohľad americký. Spojené štáty americké sú skrátka liahňou diaľkových kamiónov a výrobcovia sa miestnym podmienkam radi prispôsobujú. Stručne povedané, to čo jazdí v Amerike, je diametrálne iné, než to, čo jazdí po cestách EÚ. Za všetkým hľadajte predovšetkým rozdielnu legislatívu zohľadňujúcu iné podmienky a menej miesta na európskych cestách. Krásnym dôkazom je najnovšia, piata generácia modelu Freightliner Cascadia. Predstavila ju divízia Daimler Truck.
Ak ste stále presvedčení, že Američania sú konzervatívnejší a podobne, ako pri osobných autách, vyznávajú skôr tradičné hodnoty pred pokrokom, nový Freightliner je dôkazom, že minimálne v tomto segmente to tak nie je. Cascadia V totiž prichádza s prekvapujúco pokrokovou technikou. Najpredávanejší ťahač triedy 8 v Severnej Amerike prichádza s aerodynamicky optimalizovanou karosériou, ktorá sama o sebe znižuje spotrebu o 1,9 %. Že je to málo? Pri predpokladanom počte najazdených míľ za životnosť auta ide rozhodne o zaujímavé číslo. „Prešli takmer dve desaťročia od uvedenia prvého Freightliner Cascadia na trh a s viac ako miliónom predaných kusov je v súčasnosti najpoužívanejším nákladným vozidlom triedy 8 v Severnej Amerike. Najnovšia verzia je založená na rozsiahlom prieskume trhu s našimi predajcami a vodičmi s cieľom identifikovať ich potreby a stavať na tomto dedičstve excelentnosti. To je dôvod, prečo nová generácia Cascadia stanovuje nové štandardy. Prináša viac bezpečnostných prvkov, vyššiu efektivitu a vyššiu ziskovosť pre našich zákazníkov,“ uviedol John O'Leary, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Daimler Truck North. Amerike.
Vyhrievané LED svetlá, kamery, aj obývačka za sedadlami
Novinkou piatej generácie Cascadia sú aj účinnejšie LED svetlomety so zvýšenou odolnosťou proti poškodeniu a predovšetkým s aktívnym vyhrievaním odolávajúcim námrazám a zahmlievaniu v chladnom počasí. Dokážu dokonca za pár minút roztopiť aj veľkú vrstvu námrazy. Nové sú aj kamery s nočným videním okolo celého auta a digitálne spätné zrkadlá. Samozrejmosťou je aj celá armáda bezpečnostných a asistenčných systémov. Čo však robí americký ťahač výnimočným, je luxus na palube. V zadnej časti kabíny je tak ešte väčšia a účelnejšie zariadená „relaxačná“ zóna pre vodiča, prípadne dvoch členov posádky. Freightliner tu navyše ponúka takmer neobmedzený zoznam príplatkovej výbavy, pomocou ktorej si z kabíny auta dokáže majiteľ nakonfigurovať takmer prepychový apartmán. Novinka sa na trh dostane v prvej polovici roka 2025.
zdroj: Daimler Truck