Myšlienka luxusnej pojazdnej kancelárie rozhodne nie je ničím novým. Manažéri skrátka potrebujú pracovať aj počas presunov a vyplniť tak aj zdanlivo neproduktívny čas. Rozhodne však nemusia byť obmedzení len na luxusné limuzíny typu BMW 7, či Mercedes-Benz triedy S, naopak, patrične zariadená dodávka je na podobný účel proporčne omnoho vhodnejšia. To si dobre uvedomili aj v spoločnosti Dehler a tak sa rozhodli vyplniť dieru na trhu a bohatým klientom ponúknuť super-luxusnú alternatívu.
Pojazdná „jachta“
V skutočnosti šlo o spoluprácu troch spoločností – Dehler, Volkswagen a Okrasa. Dehler ako producent luxusných jácht dobre vedel, ako účelne zariadiť stiesnené priestory, zatiaľ čo Volkswagen dodal kvalitný základ v podobe modelu Transporter T3. Myšlienka pritom mala hlbší charakter, Dehler sa totiž rozhodol vytvoriť tri alternatívy, všetky pre náročných zákazníkov. Prvou bola veľmi pohodlná dodávka pre šiestich pasažierov, druhou plnohodnotný obytný karavan s kuchynkou, WC, sprchou a komfortným zariadením a treťou spomínaná pojazdná kancelária so všetkým potrebným kancelárskym zariadením. Práve tá je najzaujímavejším počinom, okrem luxusného nábytku a doslova kancelárskeho stola a kresla si Dehler Profi viezol na palube aj zosilnenú elektroinštaláciu, schopnosť automatického dobíjania akumulátora počas státia auta, palubnú elektrickú sieť s napätím 230 V, či nezávislé kúrenie Webasto. K pojazdnej kancelárii dokázal Dehler už v roku 1982 ponúknuť aj kvalitný písací stroj, či iné zariadenie podľa želania (s pevným bezpečnostným uchytením k stolu). A keďže ponúkal aj kempingovú úpravu, v prípade špeciálneho želania dokázal kanceláriu dovybaviť aj kuchynkou, alebo pre najnáročnejších kúpeľňou a šatníkovou skriňou na obleky.
Vnútorný výška "kancelárie" na kolesách bola 1920 mm. Keďže mala pohon zadných kolies, vzadu použil výrobca širšie pneumatiky (225 mm), než vpredu (215 mm).
Nárokom dobre situovaných zákazníkov zodpovedala aj ponuka pohonov. K dispozícii síce bol aj úsporný prepĺňaný diesel s objemom 1,6 l, no viac pozornosti a dôstojnosti ponúkal motor T 3200 E/6. Šlo o plochý šesťvalec s objemom 3,2 l naladený na 129 kW pri 5000 ot./min. S ním bola pojazdná kancelária naozaj rýchla, na nemeckej diaľnici dosiahla 180 km/h a z 0 na 100 km/h sa aj s plnou výbavou na palube dostala za 11,6 s. Dehler Profi však nebol nijak lacnou záležitosťou a cenou prekonával aj luxusnú triedu S od Mercedesu. V roku 1988 si Dehler za šesťvalcovú „kanceláriu“ pýtal neuveriteľných 115 000 DM. Ani napriek tomu nemal o zákazníkov núdzu.
zdroj: Dehlerfreun
Obytný VW T3 ponúkala aj Westfalia, Dehler Profi bol však výrazne drahší a prestížnejší.