Segment diaľkovej autobusovej dopravy opäť zažíva rozkvet a spolu s tým rastie aj ponuka diaľkových autobusov jednotlivých výrobcov. A treba priznať, že v USA a Kanade sa komfortným autobusom darí ešte viac. Je to pochopiteľné, veľké územia znamenajú veľké prejazdové vzdialenosti a spolu s tým viac času, ktorý strávia cestujúci pri prejazde do cieľových destinácií. A preto často vyžadujú ešte viac komfortu, než bežná cestujúca verejnosť v rámci EÚ. Samozrejme sú aj výnimky, ale vo všeobecnosti platí, že americké špecifikácie diaľkových autobusov sú v niektorých ukazovateľoch inde, než tie európske. Dôkazom je aj diaľkový autobus Mercedes-Benz Torrider určený pre USA a Kanadu.

S kuchyňou, aj panoramatickou strechou

Severoamerická vetva koncernu Daimler, Daimler Coaches North America LLC, dodala spoločnosti prevádzkujúcej diaľkovú prepravu „Yankee Line“ ďalších 15 autobusov Mercedes-Benz Tourrider Premium, čím sa táto bostonská spoločnosť stala prevádzkovateľom 50 kusov modelu Tourrider navrhnutých špeciálne pre severoamerický trh. Luxusný autobus spĺňa najnovšie legislatívne štandardy z pohľadu bezpečnosti, dizajnu, aj techniky a patrí medzi špičkové produkty svojho segmentu. Okrem verzií Premium totiž Yankee Line využíva aj verzie Business. Práve pre americké verzie je charakteristický väčší priestor pre cestujúcich, aj viac voľnosti okolo každého sedadla.

Model Tourrider dodáva výrobca v trojnápravovej špecifikácii.

„Teší nás, že môžeme podporiť poslanie Yankee Line poskytnúť každému cestujúcemu jedinečný zážitok s našimi inovatívnymi produktmi,“ hovorí generálny riaditeľ a prezident Daimler Coaches North America, Dr. Thomas Rohde. Model Tourrider pre Yankee Line prichádza vo verziách so 46, 50 alebo 56 sedadlami s celokoženým čalúnením a všetky sú vybavené panoramatickou strechou TopSky, kuchyňou v zadnej časti autobusu, automatickým zdvíhacím zariadením pre invalidné vozíky, aj 360° kamerou pre lepší výhľad vodiča do všetkých strán. Bezpečnosti napomáha aj systém núdzového brzdenia s detekciou chodcov (schopný brzdiť až do úplného zastavenia), či systém Sideguard Assist s monitorovaním priestoru na strane dverí. O pohon amerických verzií sa stará naftový radový šesťvalec Mercedes-Benz OM 471 (336 kW/457 k) s max. krútiacim momentom 2300 Nm a šesťstupňovým automatom Allison WTB 500R.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Daimler Truck