V rámci nástupu elektrifikácie dochádza k veľkým zmenám a na európskych, či amerických trhoch sa majú šancu presadiť aj výrobcovia bez hlbokých tradícií. Elektrický pohon skrátka posiela tradičnú „strojarinu“ do úzadia a naopak dáva šancu technologickým gigantom a talentu IT oddelení. Alebo veľkým gigantom s dostatočne „tučnou“ peňaženkou schopným zafinancovať potrebný výskum. Indický koncern Mahindra samozrejme nie je žiadnym nováčikom, no chuť a ambície na svetové trhy má. Pustila sa preto do vývoja globálneho offroadu, ktorý má ukázať potenciál Indov a pripraviť svet na ich elektrickú ofenzívu.

Modularita ako riešenie

Na prezentáciu svojich možností si Mahindra vybrala segment, o ktorý je záujem na celom svete a prežíva napriek meniacim sa módnym vplyvom. Ide o elektrický offroad Thar.e. Je síce v štádiu konceptu, no predvádza riešenia, ktoré sa objavia na budúcich sériových Mahindrách. Ide najmä o vysokú mieru modularity a univerzálnych, vzájomne zameniteľných dielcov. Nielen v oblasti techniky (zdieľanie s inými budúcimi modelmi), ale aj na karosérii. Povedali by ste, že Thar.e používa ropvnaké moduly na predných aj zadných svetlách? Alebo že vzájomne zameniteľné sú prahy a schodíky na oboch stranách, predný aj zadný nárazník, či lemy blatníkov? Veľmi ľahká má byť aj inštalácia strešných nosičov a či výmena niektorých interiérových obkladov. Thar.e je skrátka navrhnutý tak, aby sa na ňom dali rýchlo a pomerne lacno meniť dielce, ktoré môžete pri jazde v teréne poškodiť.

Vďaka veľmi premyslenému dizajnu má Mahindra vzjomne zameniteľné nielen prahy, ale aj predné a zadné svetlá, či nárazníky. Rovnaké sú aj lemy blatníkov, teda veci, ktoré sa pri jazde v teréne poškodia najčastejšie.

O potenciáli sériovej výroby však vypovedá skutočnosť, že novinka stojí na novej platforme INGLO pripravenej pre sériové autá a v rámci použitej techniky Mahindra spolupracuje s koncernom VW (obojstrane výhodná spolupráca). Kto teda číta medzi riadkami, vie, že nový offroad je na vrhnutý tak, aby bolo možné začať s jeho sériovou výrobou. Dokonca aj jeho dizajn prebralo pod svoje krídla európske oddelenie indického koncernu (Mahindra Advanced Design Europe – MADE), čo tiež určite nebude náhoda. Či a kedy sa elektrická novinka nakoniec dostane do výroby, zostáva každopádne zatiaľ tajomstvom.

Súčasný model Thar so spaľovacím motorom razí vlastnú dizajnovú líniu inšpirovanú Wranglerom. A pri nej aj zostane. Nový dizajnový jazyk vraj použijú len elektrické terénne Mahindry.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Mahindra