Mať v ponuke diaľkový elektrický kamión s dojazdom 600 km je dnes veľmi dôležité. Je to znakom patričnej technologickej úrovne a schopnosti ponúknuť riešenie pre ďalšiu skupinu zákazníkov. Dojazd 600 km je už akceptovateľný aj pri diaľkovej preprave nákladov a vytvára predpoklad, že sa tento druh pohonu presadí aj v tomto náročnom odvetví. Medzi najdôležitejších „diaľkových“ hráčov sa v roku 2025 pridá aj Renaul Trucks. V ráme modelu E-Tech T totiž našli konštruktéri auta ďalšie voľné miesto, kde mohli umiestniť viac trakčných batérií. Ako sa im to podarilo?
Integrovaná zadná náprava eAxle šetrí miesto na ďalšie batérie.
Nová zadná náprava vytrhla klinec z päty
Ako v každej oblasti, aj pri elektrických nákladných autách ide vývoj veľmi rýchlo dopredu. Dôkazom sú riešenia, na ktoré sme pri naftových ťahačoch neboli zvyknutí. Jedeným z nich je aj špeciálna zadná náprava Renault Truck eAxle. Ide o integrovaný celok, ktorý v sebe spája trakčné motory, chladenie, prevodovku, aj diferenciál s rozvodovkou, teda prakticky celý pohonný mechanizmus. Vďaka tomu sa v podvozku uvoľnilo miesto a konštruktéri tu mohli umiestniť viac článkov trakčných batérií. Presné parametre svojho „superťahača“ Renault zatiaľ neprezradil, známe je len to, že príde na trh v roku 2025 a v ponuke doplní tradičné ťahače na naftu. Ako výrobca zdôrazňuje, vyradiť naftový pohon z ponuky zatiaľ neplánuje.
zdroj: Renault Trucks