Koncern Stellantis je povestný svojimi aktivitami v oblasti elektrických áut a ich rýchlym pretláčaním medzi sériové produkty. Pracovné úžitkové pickupy do tejto schémy na prvý pohľad nepasujú, no len zdanlivo. Technici Stellantisu sa totiž sústredili na integráciu nových technológií do rámovej konštrukcie a vytvorili novú platformu STLA Frame využiteľnú práve pri pickupy budúcnosti. Tomu zodpovedajú aj možnosti jej konfigurácie.
S miestom pre obrovské batérie
Poznávacím znamením novej podvozkovej platformy je to, že v sebe integruje miesto pre obrovské trakčné batérie, elektromotory vpredu aj vzadu, klasické spaľovacie motory, aj príslušenstvo elektrických a hybridných pohonov. Skrátka, bude použiteľná pre veľké rozpätie pohonov aj modelov naprieč niekoľkými segmentami. Ak ju použijú pre pracovný pickup, jej nosnosť bude presahovať 1 tonu (pre náklad). Dôležitejšie je, že medzi nosníkmi je miesto pre trakčné batérie s celkovou kapacitou až 200 kWh, pričom elektrická časť je pripravená na pracovné napätie 800 V a nabíjací výkon 350 kW. Ako ďalej prezradili zástupcovia koncernu Stellantis, do prednej časti rámu sa pohodlne vojde nielen benzínový šesťvalec Hurricane 3.0 V6, ale aj veľký osemvalec HEMI. V tejto súvislosti asi preto neprekvapí, že ako prvé dostanú novú platformu STLA Frame vybrané modely značiek Jeep a RAM.
zdroj: Stellantis