Nástupom elektromobility sa podpora spaľovacích motorov pri mnohých výrobcoch európskych vozidiel ani zďaleka nekončí. Naopak, situácia sa trochu obracia a kým v minulosti iná alternatíva ako batériový elektromobil, či auto na palivový článok nebola prípustná, dnes sa stále častejšie nahlas hovorí o ďalšom vývoji spaľovacích motorov a ich úpravách tak, aby mohli ešte určitý čas na trhu existovať. V súvislosti s nimi sa však často skloňuje aj pojem bionafta (HVO), teda minimálne v oblasti úžitkových áut. Koncern Stellantis oficiálne prezradil, že svoje naftové motory upravil na spaľovanie tohto paliva a jeho používaním žiadne riziko nehrozí.

S označením pri tankovacom hrdle

Ako uvádza Stellantis, spaľovanie bionafty (HVO) neuškodí ani ich starším naftovým motorom, podmienkou je plnenie emisných noriem Euro 5 a 6. Koncern dokonca vydal zoznam motorov, ktoré boli na bionaftu pripravené už v minulosti a ide o agregáty 1.3 MultiJet, 1.6 MultiJet, 2.0 MultiJet, 2.2 MultiJet (aj jeho nová evolúcia 4.0), 2.3 MultiJet (Fiat) a 3.0 V6 MultiJet. Nové evolúcie idú v úpravách ešte ďalej a aby si bol zákazník istý aj možnosťou trvalého spaľovania bionafty, pri tankovacom hrdle majú označenie „XTL“.

zdroj: Stellantis