Pracovné pickupy to v krajinách EÚ nikdy nemali na ružiach ustlané. Najskôr museli bojovať o zákazníkov zvyknutých skôr na luxusnejšie terénne autá (Patrol, Pajero...) a keď sa začali pomaly presadzovať, zaútočila na nich protiemisná európska regulácia, ktorá ich rady v priebehu niekoľkých rokov zásadne preriedila. Dokonca do takej miery, že dnes je z nich druh takmer na vymretie a prežíva pár posledných modelov. Za hranicami EÚ sa im však naďalej darí a automobilky predstavujú jednu novinku za druhou. Dobrým príkladom je aj nový Fiat Titano koncernu Stellantis.
Stvárnenie kabíny korešponduje s modernými tvarmi karosérie.
Namiesto starých Peugeotov 504 Pickup
Asi nikoho neprekvapí, že ani s Fiatom Titano koncern Stellantis v krajinách EÚ nepočíta. Niežeby si tu zákazníkov nenašiel, no aktuálne nastavenie legislatívy mu tu dáva prakticky šach-mat. Model preto vznikol špeciálne pre potreby Afriky, prioritne pre alžírsky trh (neskôr aj pre ostatné trhy). Pod kapotou má naftový turbodiesel s objemom valcov 1,9 l (110 kW/150 k), 6-stupňovú manuálnu prevodovku a môže mať pohon len zadných kolies, prípadne 4x4. K dispozícii bude v karosárskych verziách Single Cab aj Double Cab a jeho užitočné zaťaženie je až 1210 kg. Fiat chce byť akýmsi ideovým nástupcom presluhujúcich starých pickupov, ktoré dodnes jazdia po alžírskych cestách vo veľkých množstvách. S predajom podobne koncipovaného pracovného pickupu v EÚ koncern Stellantis ani v budúcnosti vôbec nepočíta.
zdroj: Stellantis