Automobilka Tatra je známa nielen svojou bohatou históriou plnou legendárnych modelov, ale aj podvozkovou konštrukciou s nosnou rúrou a výkyvnými polonápravami, vďaka ktorej sú jej autá mimoriadne stabilné aj pri rýchlej jazde v teréne. Práve pre to sú podvozky Tatra základom nejednej špeciálnej verzie určenej pre civilný alebo armádny sektor. Tie však celé nevyrába samotná Tatra. Naopak, tá je schopná dodať len samotný podvozok a dostavbu si už rieši koncový zákazník vo vlastnej réžii.
Podvozky zo Slovenska
Výrobu samostatných podvozkov určených pre celý rad iných aplikácií zabezpečuje slovenská vetva Tatra Defence Slovakia a ako uvádza, práve vďaka svojej koncepcii sú žiadané pre rôzne špeciálne nadstavby. O podvozky majú záujem najmä armády, ktoré ich využívajú pre logistické, taktické, a špeciálne transportéry, či veliteľské autá schopné poskytnúť rýchlu mobilitu v náročných terénoch a pri extrémnych klimatických podmienkach. Bokom však nie je ani civilný sektor (napr. prevoz veľkých a ťažkých nákladov. Tatra Defence totiž dokáže dodať podvozky vo verziách pohonu 4x4, 6x6, 8x8, 10 x 10 a 12 x 12 (!). Každý z nich vie navyše vybaviť špeciálnym ťažkým pancierovaním. Ako Tatra zdôrazňuje, podvozky pripraví presne podľa špecifikácie zákazník s požadovaným počtom náprav, motorom, prevodovkou a prípravou pre kabínu.
Na slovenskom podvozku Tatry stojí aj zmodernizovaná samohybná kanónová húfnica DANA M2.