Chystaná vodíková šesťvalcová pohonná jednotka konštrukčne vychádza z existujúceho motora. Má objem 7,8 litra a Deutz zatiaľ uvádza len jej maximálny výkon. Produkuje 200 kW, teda 272 koní a podľa firmy je motor nielen veľmi tichý, ale navyše tiež údajne CO2 neutrálny, respektíve má nulové emisie oxidu uhličitého.

Ako je to možné, kolínska spoločnosť nešpecifikuje, tvrdí len, že agregát „plní všetky kritériá spôsobilosti stanovené EÚ pre motory s nulovými emisiami CO2“. Bez toho, aby sme poznali ďalšie detaily, hádame, že s tým bude súvisieť aj pôvod spaľovaného vodíka, respektíve či boli pri jeho výrobe použiteľné obnoviteľné zdroje.

Deutz

Uplatnenie závislé na rozvoji infraštruktúry

TCG 7.8 H2 má za sebou všetky úvodné testy na motorovom stave a Deutz hovorí, že prešiel skúškami bez najmenších problémov. Jeho sériová produkcia bude spustená v roku 2024, Nemci však hovoria, že aj kvôli obmedzenej infraštruktúre bude s veľkou pravdepodobnosťou slúžiť ako stacionárny motor na výrobu elektrickej energie, prípadne v železničnej doprave.

V každom prípade Nemecko je na tom s vodíkovou infraštruktúrou v porovnaní so zvyškom Európy pomerne dobre, takže nič nebráni tomu, aby sa nový motor nemohol objaviť napríklad v traktoroch, stavebných strojoch či úžitkových vozidlách.