Asi si viete predstaviť, aká náročná je práca šoféra mestského autobusu. Oči musí mať doslova všade a najmä pri manévrovaní v úzkych priestoroch nie je často núdza ani o adrenalín. A teraz si predstavte, ako sa asi cíti šofér kĺbového autobusu. Ale nie hocijakého, ale rovno dvojkĺbového. Teda stroja, ktorý sa v zákrutách „láme“ na dvoch miestach a jeho stopa ďalších troch náprav za prednou určujúcou smer má svoje špecifiká. Solaris jeden taký ponúka, volá sa Urbino 24 (číslo udáva jeho celkovú dĺžku 24 metrov) a výrobca s ním teraz vyhral svoj zatiaľ najväčší tender.
S novým dizajnom a obrovskými baterkami
Veľké dvojkĺbové Urbino 24 ponúka Solaris s viacerými pohonmi, v tendri pre zabezpečenie dopravy v belgickom meste Liège však vyhral s elektrickým pohonom (výrobca tu dodá 45 svojich najdlhších autobusov v ponuke). Celých 24 metrov dlhý autobus s novým dizajnom MetroStyle jazdí na štyroch nápravách, z toho dvoch poháňaných a dvoch riadených. Aby autobus sledoval presne zvolenú stopu v zákrutách slúži zložitý systém riadenia a už spomínané dva kĺby. Okolo vozidla je samozrejme sústava kamier umožňujúca vidieť vodičovi aj tam, kde by to pomocou normálnych spätných zrkadiel nešlo. Na pohon slúžia trakčné elektromotory s celkovým max. výkonom 240 kW (326 k), ktoré čerpajú energiu z trakčných batérií Solaris High Energy s kapacitou takmer 800 kWh. Len pre úplnosť, Solaris Urbino 24 odvezie až 50 sediacich cestujúcich.
Solaris Urbino 24 si vozí na palube batérie s celkovou kapacitou 800 kWh.
zdroj: Solaris Bus