Aj jazda v prímestských a mestských autobusoch má svoje pravidlá. Nielen čo sa týka dopravných predpisov, ale aj z pohľadu cestujúcich a dodržiavania niekoľkých odporúčaní a opatrení. Jedným z nich je aj prevoz imobilných cestujúcich na invalidných vozíkoch. Najbezpečnejším spôsobom ich prevozu je samozrejme umiestniť vozík na dobre prístupnom a na to určenom mieste, kde sú navyše vytvorené dobré podmienky na jeho zafixovanie na mieste. Výrobca autobusov Setra na to myslí a ukazuje, ako by to malo vyzerať v novej Setre MultiClass 500 LE.
V závislosti od príslušnej polohy a verzie dverí si zákazníci môžu vybrať medzi von a dovnútra otočnými dverami a krídlovými/posuvnými dverami podľa ich individuálneho použitia. Podobne voliteľná je aj ponuka rámp pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Prvýkrát je k dispozícii aj mechanická sklopná rampa pre prvé dvere.
Simply Clever po nemecky
Setra MultiClass 500 LE predstavuje novinku Setry medzi mestskými a prímestskými autobusmi. Tie sú charakteristické vysokou obmenou cestujúcich na jednotlivých zastávkach, takže majú nadštandardne veľké nástupné a výstupné dvere (voliteľná možnosť jedno, či dvojkrídlových dverí a tretích dverí za zadnou nápravou), priechodné uličky a celý interiér plný šikovných a praktických riešení uľahčujúcich „život“ cestujúcich na palube. Začína to už nízkym nastupovaním (LE – Low Entry). Práve to je dôležité pre cestujúcich s invalidnými vozíkmi, či kočíkmi, pričom nízka podlaha siaha až tesne po zadnú nápravu. Pred ňou sú tri schodíky a nasleduje sekcia pre dlhšie a pohodlnejšie cestovanie na väčšie vzdialenosti na vyvýšených sedadlách.
V strede autobusa je vytvorený dobre prístupný bezbariérový priestor pre kočík, či vozík s možnosťou bezpečného ukotvenia pomocou bezpečnostných pásov.
Rad MultiClass 500 LE zahŕňa modely autobusov pravidelnej dopravy s dĺžkami od 10,51 do 14,52 metra a dvoma aj tromi nápravami. Pokrývajú aplikácie od prímestskej až po diaľkovú medzimestskú dopravu v riedko osídlených regiónoch. Tomu zodpovedá aj usporiadanie interiéru pre cestujúcich, aj pre vodiča. Ten má na výber tri varianty: Cockpit City (mesto), Cockpit Basic City (mesto/medzimestské) alebo Cockpit Basic (medzimestské) na úrovni diaľkových autobusov.
Interiér je rozdelený na niekoľko sekcií, podľa dĺžky cestovania a komfortu sedenia.
zdroj: Setra