Samonosná karoséria je dnes pri autobusoch považovaná za štandard. Kedysi to však nebola žiadna samozrejmosť a rovnako ako osobné a nákladné autá, aj autobusy stavali konštruktéri takmer výhradne na ráme. Teda podvozok a samotná karoséria tvorili dva samostatné celky. Pri autobusoch bola táto skutočnosť daná aj tým, že boli len prekarosovanými nákladnými autami s priestrannejšou a pohodlnejšou karosériou. Dobrým príkladom tohto prístupu bola aj legendárna československá Škoda 706 RTO. V roku 1950 však Otto Kässbohrer a hlavný konštruktér v jeho spoločnosti produkujúcej autobusy, Georg Wahl, stáli pred novou myšlienkou v stavbe autobusov. Rozhodli sa totiž postaviť svoj prvý autobus so samonosnou konštrukciou.
Takto vyzeral skelet prvej Setry S8 so samonosnou karosériou.
Viac priestoru aj komfortu
Svoj zámer nakoniec úspešne pretavili do reality a v roku 1951 svetu predstavili novinku Setra S8. Tento model je zároveň aj prvou Setrou v histórii. Tá bola lepšia, než akýkoľvek ich dovtedajší autobus. Samonosná karoséria totiž umožnila lepšie využitie vnútorného priestoru, posádke poskytla výrazne viac komfortu a podstatne zväčšila priestor pre batožinu cestujúcich. Medzi ďalšie výhody patrila nižšia hmotnosť autobusu, vyššia bezpečnosť a pevnejší skelet. Setra S8 určila nové štandardy a novovzniknutú značku Setra okamžite definovala ako výrobcu určujúceho trendy. Na model S8 o sedem rokov neskôr nadviazala väčšia Setra konštrukčného radu 10 (modely S6 až S15) a svetu autobusov vyslala jasná signál, že so značkou Setra musí konkurencia nadobro počítať.
Setra S8 mala motor umiestnený v zadnom previse.
zdroj: Setra