Švédi stále veria budúcnosti elektrických pohonov a neustále investujú veľa prostriedkov do ich postupného vývoja, testovania a aplikácie do praxe. A platí to aj pre pohon elektrických autobusov. Na kratšie vzdialenosti sa podľa Scanie v budúcnosti uplatnia najmä batériové elektromobily, už dnes však investuje svoje úsilie aj do elektrických verzií schopných prekonávať bez nabíjania aj dlhšie trasy. Jej najnovším počinom je kompletný elektrický pohon optimalizovaný špeciálne pre autobusy Scania. Prekvapuje aj integrovanou prevodovkou.
Nový pohon v sebe integruje nielen samotný elektromotor, ale aj viacstupňovú prevodovku.
Aj do kopcovitých regiónov
Horský autobus je pojem, ktorý sa v segmente elektrických autobusov skloňuje stále častejšie. Práve v kopcovitých regiónoch s možnosťou rekuperácie sú totiž elektrické autobusy ako doma. Aby sa tu však pohybovali s potrebnou ľahkosťou, vyžadujú špeciálne upravené prevodovky. A Scania predstavila elektrický pohon optimalizovaný pre pohon takto zameraných autobusov. Okrem trakčného elektromotora naladeného na 240, 270, 300 alebo až 330 kW v sebe integruje nielen chladenie vody a oleja, ale aj rozvodovku a prevodovku. Tá môže mať podľa určenia dva, alebo až štyri prevodové stupne pre jazdu vpred. Novému pohonu dodáva energiu niekoľko trakčných batérií, pričom najväčšia zostava disponuje kapacitou 312 kWh. Kvôli rýchlejšiemu nabíjaniu a väčšej flexibilite majú nové elektrické Scanie dva nabíjacie porty. Ten predný dovoľuje nabíjací výkon 130 kW (200A), zatiaľ čo zadný až 325 kW (500 A).
zdroj: Scania