Jedným z najdôležitejších a najsledovanejších parametrov autobusov je ich plánovaná životnosť. Od nej sa odvíja nielen ich ekonomická efektivita, ale aj plánovanie očakávaných servisných zákrokov, či prípadné prestoje. A práve životnosť by mala byť silnou stránkou elektrických batériových autobusov. A nielen to, výhod v porovnaní s naftovými verziami by malo byť podstatne viac. Scania do nich preto vkladá veľké nádeje a investuje do ich neustáleho vývoja. Jeho súčasťou je aj široké portfólio podvozkov pre elektrické autobusy.

Vyššia životnosť podvozku aj pneumatík

Scania rozširuje ponuku podvozkov pre low-entry elektrické autobusy o trojnápravovú verziu 6x2-4. Už z jej označenia vyplýva, že riadené má dve nápravy – prvú aj poslednú. To podľa konštruktérov zlepšuje manévrovateľnosť a zároveň znižuje opotrebovanie pneumatík. Tie sa však pri trojnápravovej verzii opotrebovávajú menej aj z dôvodu menších merných tlakov na nápravu. V porovnaní s verziou 4x2 sa však zlepšila aj smerová stabilita. Na podvozok môžu výrobcovia montovať väčšie karosérie s vyššou prepravnou kapacitou, pričom podvozok je upravený tak, aby mohol byť použitý pre mestské, aj prímestské verzie autobusov. Vyššia má byť aj jeho mechanická odolnosť. Pre nový podvozok je k dispozícii je hneď niekoľko veľkostí trakčných batérií v rozsahu od 416 do 520 kWh. Normalizovaný dojazd na nabitie sa tak pohybuje od 400 do 500 km. Zákazníci si môžu vybrať aj jeden z ponúkaných výkonov elektromotorov – 240 kW, 270 kW, 300 kW a 330 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Scania