Keďže sa jedná o množstvo komponentov z motorov Super, aj samotný vývoj nových plynových pohonných jednotiek tak bol lacnejší a efektívnejší. Scania na začiatku ponúkne 2 výkonové verzie 12,7-litrového radového šesťvalca. Slabší ponúkne 311 kW (420 k) a silnejší 340 kW (460 k).
Výrazné zníženie emisií CO2
Výkonnejšia verzia má 2 300 Nm a slabšia 2 100 Nm. Obe sú spárované s novou prevodovkou G25 a zadnou nápravou z dieselového súrodenca. Scania definuje, že takouto kombináciou prichádza k ďalšiemu zníženiu spotreby na diaľkových trasách o 5 %. Vďaka prechodu na LNG a CNG, ktoré sú na západ od našich hraníc dostupné vo väčšej miere, je možné znížiť emisie CO2 až o 90 %. To je na súčasnosť veľmi vysoká úspora a možnosť, ako účinne dekarbonizovať nákladnú prepravu aj na dlhých trasách.
S najväčšími nádržami na skvapalnený zemný plyn majú 40 t súpravy dojazd až 1 800 km. Keďže elektrické nákladné vozidlá sú na takéto diaľkové trasy zatiaľ utópiou, práve takáto forma dekarbonizácie ťažkej nákladnej dopravy dáva veľký zmysel možno nielen v krátkodobej, ale aj dlhodobej perspektíve.
Zdroj: Scania