Ide o dvojročnú výskumnú spoluprácu Scanie, Univerzity v Uppsale, spoločností Eksjö Maskin & Truck, Midsummer, Ernsts Express a Dalakraft. Tento nápad nie je novinkou ani v osobnej doprave, ale z dôvodu malej plochy osobných áut je jeho použitie zatiaľ veľmi obmedzené.
V tomto prípade je však náves dlhý 18 metrov a celková plocha na umiestnenie fotovoltických panelov je až 100 metrov štvorcových. Takéto plochy nie sú bežné ani pri fotovoltických elektrárňach na strechách rodinných domov. V tomto prípade je celkový inštalovaný výkon 13,2 kWp (teda kW peak) a odhaduje sa, že pri prevádzke v severskom Švédsku by mohli panely pri priemerných jazdách dodať ročne až 8 000 kWh.
Využiteľné nielen v Južnej Európe
Ak by sme zohľadnili podmienky a použitie návesu v južných krajinách s vyšším podielom slnečných dní, toto číslo by mohlo byť pokojne dvojnásobné. Batérie na uskladnenie energie majú kapacitu 300 kWh, z toho 100 kWh vo vozidle a 200 kWh v návese. Nákladné auto tak funguje ako plug-in hybrid, tlačová správa píše len o maximálnom výkone 412 kW (560 k). Takéto riešenie by tak pomohlo výrazne redukovať náklady na palivo pri mestských jazdách, kde majú súpravy s návesom vždy najvyššiu spotrebu a kde by teda mohli jazdiť výlučne na elektrickú energiu.
Zdroj: Scania