UAZ Profi sa vyrába od augusta 2017 a je postavený na základoch offroadu Patriot. Od počiatku bol dostupný v mnohých karosárskych variantoch, takže si zákazníci mohli vybrať klasický valník s bočnicami, ten istý typ s hydraulicky výklopnou korbou, zaplachtovanú dodávku, izotermickú skriňu a vďaka tomu, že sa predáva aj samostatné šasi, existujú desiatky špecializovaných nadstavieb dodávaných externými firmami.

Pretože bol tento automobil navrhnutý predovšetkým pre potreby ruského vidieka, kde cesty často nemajú práve vysokú kvalitu alebo asfalt prakticky nevideli, asi neprekvapí, že Profi je dostupný buď s pohonom zadných kolies a voliteľnou uzávierkou diferenciálu alebo systémom 4x4. A práve dvojkolku nahradzuje nový model Profi Polutorka.

UAZ

Prestavba od základov

Faceliftovaný pick-up dostal v prvom rade nový rebrinový rám s rázvorom predĺženým o 30 milimetrov na výsledných 3530 mm, ktorý je vyrobený zo zváraných profilov s prierezom v tvare písmena U. Táto konštrukcia dostala spevnené uloženie tlmičov i stabilizátorov a nové sú tiež úchyty vodiacich ramien zavesenia. 

Keď už sme pri ňom, patrí sa spomenúť, že vzadu nájdete tuhú nápravu odpruženú pevnejšími listovými perami, v rámci modernizácie aj brzdové kotúče s vnútorným chladením, o 50 mm rozšírený rozchod, predovšetkým ale dvojmontáž so štyrmi pneumatikami 195/75 R16, ktorá je poznávacím znamením novinky.

UAZ

Identická neostala ani predná náprava, ktorá má rozchod rozšírený o 48 mm na 1648 milimetrov, upravené vodiace ramená i uloženie Panhardskej tyče a auto dostalo tiež presnejšie riadenie, disponujúce priečne uloženým tlmičom. Tieto technické zmeny sa podľa tvrdenia výrobcu podpísali pod zlepšenie jazdných vlastností, ale tiež ovládateľnosti, ktorá by momentálne mala byť veľmi podobná bežným osobným automobilom.

Pokiaľ ide o pohonnú jednotku, Profi Polutorka ostáva pri zážihovom radovom štvorvalci ZMZ.Pro s objemom 2693 cm3, ktorý má 150 koní pri 5000 otáčkach za minútu a 235 Nm pri 2650 ot./min. V prípade, že dáte prednosť tej istej jednotke prispôsobenej LPG, jej výkon nepatrne klesne na 143 koní a 228 Nm. Bez ohľadu na verziu je motor spárovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou Dymos a podľa dostupnej sily je auto schopné rozbehnúť sa na 125, respektíve 130 km/h. Redukciu nečakajte, tá je k dispozícii výlučne pre starší model s pohonom 4x4.

UAZ

Štandardný model s dvojmontážou a pohonom 4x2 má v porovnaní so štvorkolkou rozšírenú korbu, takže je schopný ponúknuť plochu až pre päť normovaných euro-paliet, a v prípade skriňového či zaplachtovaného prevedenia dostanete nákladový priestor s objemom 10,5 m3 a užitočnú hmotnosť 1510 kg.

Absolútnou novinkou je Polutorka s rázvorom predĺženým na 4180 mm, ktorá má celkovú dĺžku 7050 milimetrov a jej korba disponuje ložnou plochou s rozmerom 8,65 metra štvorcového. Nechajte si ju u výrobcu zakryť plachtou či skriňovou nadstavbou a môžete mať malé nákladné auto s objemom až 16 tisíc litrov, ktorá hravo zvládne odviezť osem štandardizovaných paliet.

UAZ

Pre podnikateľov bude nepochybne zaujímavé aj to, že predĺžený jazvečík je schopný nechať si na rám primontovať zväčšenú nádrž na LPG s objemom až 150 litrov, tým ale nadštandardná výbava zďaleka nekončí. Možno budete prekvapení, ale aj ruské úžitkové auto dokáže ponúknuť vyhrievanie predných sedadiel, výškovo i pozdĺžne nastaviteľný stĺpik riadenia s volantom s integrovaným airbagom, a ak chcete, môžete mať i klimatizáciu s chladenou schránkou pred spolujazdcom, centrálne zamykanie, elektrické ovládanie okien či systém fixačných bodov na podlahe zadnej časti.

Že je vám UAZ Profi Polutorka sympatický? Pravdepodobne bude ešte viac, keď zistíte, koľko si za tento modernizovaný malý nákladný automobil Rusi účtujú. Základná cena krátkeho modelu je 800 tisíc rubľov, čo je v prepočte len 9000 eur, a to za túto čiastku dostanete okrem iného i záruku na štyri roky alebo 150 tisíc kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: UAZ, UAZ Slovensko