Téma autonómnej dopravy je spojená najmä s osobnými autami, či diaľkovou kamiónovou dopravou po vybraných diaľničných tepnách. Stále je však skôr v rovine teórie a opatrného testovania v praxi. Ako blesk z jasného neba preto prichádza správa od ruského ropného gigantu Gazprom Neft, že v tundre na severe spustilo „ostrú“ prevádzku autonómnej flotily nákladných Kamazov.
Autonómne Kamazy si pomocou kamier a senzorov "strážia" územie 200 m okolo auta.
Arktickou tundrou to nekončí
Ako uvádza priamo Gazprom Neft, Kamazy bez vodičov (počas testovacej fázy sedeli na sedadlách spolujazdcov operátori kontrolujúci všetky riadiace procesy v praxi) jazdia na trase dlhej 140 km. Tá spája autonómne severné ťažobné polia so spracoveteľskou základňou a osadou Tazovskij a je príznačná veľmi nepriaznivými povetrnostnými podmienkami. Mráz tu dosahuje teploty až -30 °C, čo spolu v kombinácii s mrazivými vetrami preverí funkčnosť techniky v extrémnych podmiekach. „Využitie autonómnych Kamazov zvýši efektivitu logistiky na severných ťažobných poliach a zvýši objem tovaru, materiálu a zariadení na zásobovacej trase,“ uviedol Gazprom Neft. Predstavitelia energetickej spoločnosti zároveň potvrdili, že uvedená trasa v arktickej tundre slúži ako výborný pilotný projekt a autonómne Kamazy hodlajú nasadiť aj v husto obývaných oblastiach. Ďalšou trasou, kde budú čoskoro nasadené, je údajne frekventovaná diaľnica medzi Moskvou a Petrohradom.