Trh praktických pickupov nie je v Európe príliš veľký, stále je však dostatočný na to, aby bol pre výrobcov takýchto áut zaujímavý. Po veľkom úspechu na domácom trhu sa do Európy dostáva ďalší praktický „pracant“. Z Číny prichádza elektrický Maxus eTerron 9, 5,5 m dlhý pickup so samonosnou karosériou s integrovaným rámom. Práve táto konštrukcia mu má priniesť konkurenčné výhody v podobe nižšieho ťažiska, aj lepšej priechodnosti členitým terénom. A ako to, že si mohlo takéto auto dovoliť opustiť klasickú rámovú konštrukciu? V podlahe totiž vozí obrovskú batériu, ktorej rám spevňuje jeho samonosný skelet.

Posteľ, limuzína aj valník v jednom

Maxus eTerron 9 má zaujať už svojimi kvadratickými tvarmi v dizajnovom jazyku New Electrified Mecha. Jeho názov napovedá, že takto tvarované Maxony budú výlučne elektrické. Všetky kolesá modelu eTerron 9 poháňajú trakčné synchrónne elektromotory s celkovým výkonom 325 kW/442 k (170 kW/231 k vpredu, 200 kW/272 k vzadu). Energiu čerpajú s Lítium-železo-fosfátových batérií s celkovou kapacitou 102 kWh uložených v špeciálnom extra pevnom ochrannom ráme odolnom voči mechanickému poškodeniu pri jazde v teréne, či pri nehode. Dajú sa nabíjať výkonom 115 kW, čo znamená, že z 20 na 80 % celkovej kapacity sa v ideálnych podmienkach nabijú za 40 minút. Efektívnejším tepelným manažmentom dosiahne eTerron 9 údajne o 18 % väčší dojazd, než elektromobily s konvenčným chladením batérií. Na korbe auto odvezie 620 kg nákladu a utiahne príves ťažký 3,5 t. Predaj na vybraných trhoch v EÚ odštartuje už v priebehu októbra 2024.

Výrobca tvrdí, že sedadlá sa dajú jednoduchým krokom rýchlo zložiť do roviny a vytvoriť dve lôžka s celkovou dĺžkou 170 cm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Maxus Motors