S rozvojom kuriérskych služieb narastá dopyt aj po úžitkových autách určených na podobné účely. Od najmenších skriňových áut, až po veľké prepravné špeciály. Tlak na emisie a vytváranie nízkoemisných zón so zákazom vjazdu pre autá so spaľovacími motormi zároveň praje elektrickým dodávkam a ich rôznym alternatívam. Kým totiž dnes ešte môžu do podobných zón jazdiť aj konvenčné autá rezidentov, či zásobovacích vozidiel (so špeciálnym povolením vjazdu), v budúcnosti sa sem nič okrem elektrického auta nedostane (výnimky zostanú zachované len pre vozidlá záchranárskych zložiek). Práve na zásobovanie takýchto oblastí, navyše s veľmi vysokou hustotou obyvateľstva a obmedzeného priestoru je určená novinka z dielní automobilky Renault. Úžitkový Mobilize Bento je zatiaľ jediným plne elektrickým zástupcom najmenšieho úžitkového segmentu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Za 11 000 eur

Malá elektrická dodávka vozí prepravný box s celkovou kapacitou 649 l, jej vonkajšie rozmery sú 2,5 x 1,3 x 1,6 m a je zaradená do kategórie L7e. Energiu čerpá z NMC akumulátorov s celkovou kapacitou 10,3 kW, čo údajne postačí na normovaný dojazd 149 km. Výkon trakčného elektromotora výrobca neprezradil, známe je len to, že ide o zhodný elektrický agregát, aký využívajú aj súčasné hybridné osobné Renaulty. Maximálna rýchlosť Benta je limitovaná na 80 km/h a na jeho výrobu sa používa až 40 % recyklovaných materiálov. Ich opätovná recyklácia po ukončení životnosti dodávky je údajne na úrovni 95 %. Ceny, ani dostupnosť na jednotlivých európskych trhoch zatiaľ nie sú známe, v domácom Francúzsku si však výrobca za Bento vypýta 10 990 eur, prípade ho poskytne formou dlhodobého prenájmu. Mobilize Bento bude dostupné na jar 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

zdroj: Mobilize