Pripravovaný kamión bol Renaultom zatiaľ predstavený len na ilustráciách a chýbajú tiež základné technické parametre, nový elektrický distribučný nákladný automobil je však vyvíjaný s ohľadom na mestské aglomerácie, ktoré postupne zakazujú vjazd vozidiel so spaľovacími motormi.
Výhodou novinky má byť okrem iného nízka kabína, respektíve kabína s nízkou podlahou, ktorá obsluhe uľahčí nastupovanie a vystupovanie. Súčasťou nového konceptu je tiež nahradenie klasických vonkajších spätných zrkadiel kamerami (tie majú na displeji vytvoriť 360-stupňový záber okolo auta) a dvere sú zavesené na pantografe, takže otváraním viac pripomínajú autobusy ako tradičné nákladné autá.
Renault hovorí, že vodič bude mať okrem iného k dispozícii aj špeciálny navigačný systém naprogramovaný s ohľadom na optimalizáciu mestských trás. V čom bude iný v porovnaní s dnešnými najmodernejšími navigáciami, výrobca nešpecifikoval, prvé prototypy ale majú byť postavené a predstavené už koncom tohto roka, tak počítame s tým, že nám to Francúzi predvedú.
Ostrá testovacia prevádzka skúšobných modelov má prebiehať v Paríži v roku 2023, pričom konštruktéri v predstihu vyzdvihujú vysokú bezpečnosť, ergonomicky optimalizované pracovisko a jednoduchú obsluhu a komfort pri nabíjaní. Geodis k tomu dodáva, že celkové náklady na nový Renault sa majú vyrovnať dieselového ekvivalentu, sami sme ale zvedavý, ako to chce známa logistická firma bez dotácií dokázať.
zdroj: Renault Trucks