Mestská mobilita prechádza veľkou transformáciou, už v blízkej budúcnosti sa totiž do mnohých mestských oblastí nebude dať jazdiť bežnými autami so spaľovacími motormi na fosílne palivá. Automobilky sa tak musia pripraviť a ponúknuť bezemisnú dopravu. A nielen tú individuálnu, osobnú, ale aj nákladnú. Práve zásobovanie obchodov a prevádzok v uzavretých mestských zónach je veľkou výzvou. Spoločnosť Renault Trucks chce v tomto segmente zabodovať a odštartovať podobnú revolúciu, ako sa jej svojho času podarilo v diaľkovej preprave legendárnym modelom Magnum. Tentoraz teda pôjde o mobilitu v meste.

Hurá do Amsterdamu

V Renault Trucks sa pustili do vývoja svojho elektrického 26-tonového distribučného auta Oxygen, prvé reálne výsledky však už majú „na stole“ a tak v októbri 2024 štartujú s jeho reálnym testovaním. Stane sa tak v Amsterdame, ktorý od začiatku budúceho roka uzavrie pre autá so spaľovacími motormi vstup do vybraných bezemisných zón. To je ideálne prostredie pre elektrický nákladný Renault novej generácie. V rámci testovania spojil Renault sily s druhým najväčším maloobchodným predajcom v Holandsku, s reťazcom Jumbo.

Elektrický distribučný špeciál Renaultu dostal kabínu v dizajne, ktorý sa objaví na prichádzajúcej generácii elektrických truckov. Prototyp je špeciálne prispôsobený na mestský rozvoz, vodič má preto výborné rozhľadové podmienky + kamery pokrývajúce 360°, dvere na strane spolujazdca sú posuvné a kabína je postavená tak, aby vedel vodič nastupovať z oboch strán. Nadstavba je izotermická, spĺňajúca náročné podmienky pre prevoz potravín. Auto so znakom náprav 6x2 má celkové rozmery 10 x 2,6 x 3,8 m, rázvor 4,6 m a vďaka trakčným batériám s celkovou kapacitou 282 kWh má dojazd v meste na úrovni 150 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov