Renault sa snaží rozšíriť ponuku svojich elektrických nákladných automobilov tak, aby zaujal čo najširšie možné publikum a potenciálnu klientelu. Aj preto k 16-tonovému modelu D Z.E. a 26-tonovému vozidlu D Wide Z.E. momentálne zaraďuje novú verziu batériového nákladiaku nazvanú... opäť D Wide Z.E.
Hlavným rozdielom medzi najťažším a najnovším strojom je celková hmotnosť – v prípade novinky je to 19 ton. Koľko z toho tvoria akumulátory? Popravde, tiež by nás to zaujímalo, Renault sa však rozhodol, že tieto čísla verejne známe byť nemusia a tak ich jednoducho neuvádza.
12 rázvorov, 2 batériové pakety
Nový model bude dostupný v značnom množstve rôznych verzií, teda aspoň pokiaľ ide o rázvor. D Wide Z.E. si budete môcť vybrať s jednou z dvanástich vzdialeností náprav. Zaujímajú vás konkrétne hodnoty? Tu sú: 3900, 4100, 4300, 4500, 4750, 5250, 5000, 5250, 5500, 5800, 6100 a 6800 milimetrov.
Vozidlo bude poháňané dvojicou elektromotorov s permanentným výkonom 354 koní, ktorý bude možné krátkodobo zvýšiť na špičkových 503 koní. Maximálny krútiaci moment auta je 850 newtonmetrov, pričom pohonné jednotky spolupracujú s dvojstupňovou automatickou prevodovkou.
Agregáty budú čerpať energiu z článkov s kapacitou 200 alebo 265 kWh. To je ekvivalent približne 77, respektíve 103 litrov nafty. Renault vcelku triezvo hovorí, že to bude v prvom prípade stačiť na zhruba 100 kilometrov napríklad pri zvážaní odpadu, alebo 180 kilometrov v tom druhom pri rozvoze rôzneho tovaru. Tým by mohli byť i potraviny, pretože Renault vyvinul pre tento model novú chladiarenskú nadstavbu s klimatizáciou napájanou priamo trakčnými batériami s napätím 600 voltov.
zdroj: Renault Trucks