Tesla, Nikola, Volvo a niekoľko ďalších výrobcov by chcelo v dohľadnej dobe vypustiť na trh čisto batériami poháňané ťahače, ktoré by boli schopné zvládnuť i diaľkové trasy s dĺžkou viac ako 800 kilometrov. Ak sa ale máme baviť o zmysluplnom použití čisto elektrických nákladných aut, oveľa väčší zmysel zatiaľ dávajú len pri kratších cestách, napríklad pri rozvoze tovaru v meste. Významným spôsobom znižujú hlučnosť i lokálne emisie a ak naviac vyhovujú aj prevádzkovateľom, proti ich prítomnosti na cestách nie je dôvod protestovať.
Nejako veľmi podobne na celú vec pozerá aj švajčiarska logistická spoločnosť Rhyner Logistik, ktorá kvôli špecifickým požiadavkám svojho klienta zaradila do svojho portfólia elektrický Renault D Wide Z.E. Tento nákladný automobil s celkovou hmotnosťou 27 ton je dostupný v trojnápravovom prevedení s rázvorom náprav 3900 mm a o jeho pohon sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 260 kW (354 koní), ktoré dokážu krátkodobo vyprodukovať až 503 koní. Najvyšší krútiaci moment oboch jednotiek je 850 newtonmetrov, ktoré násobí dvojstupňová prevodovka schopná poslať na kolesá zadnej nápravy maximálnych 28 tisíc Nm.
Tiché zásobovanie
Nejako veľmi podobne na celú vec pozerá aj švajčiarska logistická spoločnosť Rhyner Logistik, ktorá kvôli špecifickým požiadavkám svojho klienta zaradila do svojho portfólia elektrický Renault D Wide Z.E. Tento nákladný automobil s celkovou hmotnosťou 27 ton je dostupný v trojnápravovom prevedení s rázvorom náprav 3900 mm a o jeho pohon sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 260 kW (354 koní), ktoré dokážu krátkodobo vyprodukovať až 503 koní. Najvyšší krútiaci moment oboch jednotiek je 850 newtonmetrov, ktoré násobí dvojstupňová prevodovka schopná poslať na kolesá zadnej nápravy maximálnych 28 tisíc Nm.
Francúzsky stroj skladuje svoju energiu v lítium-iónových akumulátoroch s kapacitou buď 200 alebo za príplatok 265 kWh, čo je ekvivalent približne 58, respektíve 77 litrov nafty. Podľa údajov výrobcu to v prípade druhého modelu bez problému stačí na dojazd 180 kilometrov v reálnom svete, pričom denný akčný rádius môže predĺžiť nabíjanie sa počas nakladania či vykladania tovaru. Tento Renault zvláda príkon 20 kW striedavým prúdom a jednosmerná nabíjačka môže mať až 150 kW.
Rhyner Logistik bude svoju novinku využívať primárne pre sieť supermarketov Denner, a aby klimatizácia určená na chladenie prepravného priestoru zbytočne neodčerpávala elektrickú energiu hlavným akumulátorom, Švajčiari nechali celú strechu zadnej časti vozidla pokryť solárnymi panelmi. Koľko energie tým ušetria, vo svojej oficiálnej tlačovej správe neuviedli, pochválili sa ale aspoň tým, že Renault bude jazdiť medzi predajňami Denneru v Zürichu.