RAM, teda dnes už samostatná divízia úžitkových automobilov koncernu Stellantis, ktorá kedysi začínala ako model Dodge Ram, má v pláne predstaviť produkčnú verziu nového elektrického pick-upu 1500 Revolution ešte v priebehu tohto roka. Sériové prevedenie by malo niesť označenie 1500 BEV a predpokladáme, že jeho dizajn sa od práve predstaveného konceptu príliš odlišovať nebude.
To nakoniec platí aj pre technické základy. Novinka je postavená na úplne novej modulárnej platforme STLA Frame, ktorá má batérie integrované do nosného rámu a v jej konštrukcii nechýbajú ďalšie moderné systémy, ako sú napríklad aktívne aerodynamické prvky, systém riadenia zadných kolies s natáčaním až o 15 stupňov alebo samonivelácia karosérie.
Samotný exteriérový dizajn je pomerne čistý a jednoduchý a dominujú mu skôr podsvietené nápisy RAM či tvar predných a zadných svetiel ako nejaké prehnané štylistické detaily. Viac extravagancie auto odhalí až po otvorení dverí, keďže mu chýbajú stredové stĺpiky. Zatiaľ nie je jasné, či sa toto riešenie môže dostať do sériovej výroby, ale samostatný rám s mohutným pancierovaním batérií teoreticky môže byť dosť robustný na to, aby pick-up prešiel bezpečnostnými testami aj bez stĺpikov B. Uvidíme...
Interiéru dominuje hranatý volant, veľká 28-palcová dotyková obrazovka, ale nechýba tu ani head-up displej s rozšírenou realitou alebo panoramatické strešné okno s možnosťou upravovať jeho priehľadnosť vďaka elektro-chromatickému sklu.
Zaujímavá je tiež odnímateľná stredová konzola, tiež tretí rad sedadiel ukrytý v zadnom priečinku kabíny s elektricky ovládaným zadným oknom, ktorý môžete sklopiť a spolu s predĺženou ložnou plochou môžete v tomto aute prevážať náklad s dĺžkou až 5,5 metra. Samozrejme máme tým na mysli prevoz v uzatvorenom nákladnom priestore.
Auto je (vcelku očakávane) poháňané dvomi elektromotormi, pričom každý z nich je integrovaný do samostatného modulu a auto má vďaka tomu pohon oboch náprav. Výkon automobilka neuvádza, vieme ale, že RAM využíva 800-voltovú architektúru, takže zvládne rýchlonabíjačky s výkonom až 350 kW a vďaka tomu bude možné jeho dojazd predĺžiť o 160 km v priebehu desiatich minút.
Stellantis sa inými technickými parametrami zatiaľ nepochválil, tvrdí ale, že jeho novinka sa stane lídrom v dojazde, schopnosti ťahať ťažké prívesy i v rýchlosti nabíjania.
Pokiaľ ide o výbavu, v tej by sa mohli objaviť zapustené kľučky, elektricky ovládané nášľapy či elektricky ovládané zadné čelo nákladového priestoru. Otázne sú kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel, spomínaná absencia stredových stĺpikov a 24-palcové disky. Pozoruhodný je tiež chystaný režim Shadow Mode, vďaka ktorému bude RAM automaticky sledovať svojho vodiča kráčajúceho pred ním. Skrátka, vďaka senzorom a kamerám za ním pôjde ako poslušný koník.
zdroj: RAM, Stellantis