Nedostatok vodičov MHD v Košiciach

Problémom je, že košický dopravný podnik nemá k dispozícii až 12 percent spomedzi potrebných vodičov električiek. Podpísali sa pod dôvody ako sezónne choroby, školenia, PNky,či dovolenky. Hoci v niektorých prípadoch DPMK nahrádza električky autobusmi, ani vodičov autobusov nie je toľko, koľko by dopravný podnik potreboval – v ich prípade je však mínus „len“ na úrovni 3 percent.

Nových vodičov autobusov dokážu v Košiciach navyše rýchlejšie vyškoliť. Kurzy na vodičský preukaz na autobus sú otvárané s väčsou periodicitou, keďže ich technická organizácia je menej náročná a sú aj rýchlejšie ukončené, vysvetlil DPMK, ktorý zdôrazňuje, že vyvíja maximálne úsilie, aby sa výpadky električiek v Košiciach vyskytovali čo najmenej. Okrem toho už na november avizoval dopravný podnik zlepšenie situácie.

Mesto a DPMK chcú ďalej zatraktívňovať pracovné podmienky vodičov. Nedostatok vodičov autobusov a električiek sa netýka len Košíc, ale ide o pretrvávajúci problém naprieč Slvoenskom. Vodidič autobusov dostávajú v Košiciach náborový príspevok – ide o 4 tisíc eur, ktoré dostanú noví zamestnanci po tisíc vždy po odpracovaní 1, 12, 24 a 36 mesiacov. Podnik vypláca existujúcim vodičov autobusov takzvaný stabilizačný príspevok 1 500 eur.

Zdroj: Korzár / foto: DPMK