Druhá polovica 80. rokov bola v Českolovensku známa aj ošiaľom okolo Rally Paris-Dakar. Miestne automobilky vyrábajúce nákladné autá potrebovali exportovať svoje autá aj do krajín Západnej Európy, ktoré na rozdiel od bezodného trhu Sovietskeho zväzu, platili „tvrdou“ menou. A aby tu získali čo najsilnejší imidž, poslúžila práve legendárna púštna rely. Zásluhou šikovných konštruktérov a veci oddaných jedincov sa v podnikoch LIAZ aj Tatra skutočne podaril husársky kúsok a ich špeciály boli v púšti úspešnejšie, než sa dalo vôbec dúfať. V neposlednom rade to bolo aj obetavosťou a nesmiernou šikovnosťou posádok znalých svojich vozidiel schopných ich takmer kompletne opravovať „na kolene“ priamo v púšti. Ich výsledky tak rozhodne neboli zásluhou náhody.
Ako predloha pre poštové známky poslúžil aj LIAZ 111.154 D so štartovným číslom 617 (posádka Moskal, Vojtíšek, Záleský).
Budete na známkach
Nesmiernu popularitu Rally Paris-Dakar využila aj vtedajšia Československá pošta a od 2. januára 1989 pustila do obehu štyri príležitostné poštové známky, ktorých veľmi podarená grafika zobrazovala práve vozidlá LIAZ a Tatra 815 predchádzajúcej dakarskej rely. Ich hodnota bola odstupňovaná v hodnotách 0,50 Kčs (LIAZ), 1 Kčs (LIAZ), 2 Kčs (Tatra) a 4 Kčs (Tatra). Spolu so známkami vydalo federálne Ministerstvo dopravy a spojov aj obálky a príležitostné pečiatky. Dnes sú z uvedenej série „dakarských“ známok vzácne zberateľské artefakty, pretože väčšina z nich sa použila pri bežných doručovateľských službách. Nemáte nejakú z nich doma aj vy?