Ako a kde vznikla ?
Celkovo ich bolo vyrobených len okolo 2800 kusov od 66 do 72 v továrni Motor Holdings v Ōtāhuhu v Južnom Aucklande. Jej vznik bol následkom vládnej politiky, ktorá prísne kontrolovala dovoz motorových vozidiel. Na druhej strane podporovala montáž zo súprav, aby vytvorila pracovné miesta. Samotné vozidlo je spojením navrhnutej a vyrobenej karosérie spoločnosťou Motor Holdings, a ako podvozok použili kompletnú mechanickú súpravu (podvozok a motor) Škody Octavia kombi. 4 – valcový motor o objeme 1221 cm3 s výkonom 35 kW (47 koní), spolu s podvozkom boli dovezené z Československa. Oplatilo sa im dovážať podvozok s motorom pretože jej zloženie bolo rýchlejšie ako čakať na iné značky v tej dobe. Prvý model stál menej ako vtedajší Morris 1100, ktorý stál 899 libier. Jej rozmery, rázvor 2400 mm, dĺžka 4065 mm, šírka 1549 mm a výška 1867 mm. Produkvali sa bud ako dvoj dvérové SUV alebo pickup s motorom uloženým vpredu a pohonom zadnej nápravy.
Ako postupoval predaj a vývoz ?
Ako som spomenul nakoľko boli dostupnejšie a lacnejšie ako ostatné značky, po 50 predanom modely sa firma rozhodla pre export. Ten však nešiel úplne podľa predstáv, pretože po uzatvorenej zmluve s Indonéziou a po počiatočnej zásielke 100 kusov nastali problémy s platením, čo spôsobilo zrušenie zmluvy. 5 kusov bolo vyvezených do Vietnamu počas vojny, aby autá slúžili civilnej nemocnici. V roku 1967 sa ich predalo 750 kusov, v roku 1968 sa vyhotovil tisíci kus. Pár kusov bolo vyvezených na súostrovie Fidži, do Oceánie a pár kusov v rozloženom stave putovalo aj do Pakistanu. A keď v roku 1973 boli uvoľnené prísne dovozné kontroly, japonské úžitkové vozidlá prebrali trh a výroba Škody Trekka sa ukončila.