Požiar ťahača Tesla Semi jazdiaceho na elektrinu bol masívny. V Spojených štátoch vzbudila udalosť vlnu pozornosti. Havária elektrického kamióny a veľký požiar na kalifornskej diaľnici pritiahli aj pozornosť federálnych vyšetrovateľov.
Americký Národný úrad pre bezpečnosť dopravy už oznámil, že posiela tím vyšetrovateľov, aby preskúmali riziká požiaru z pohľadu lítium-iónových batérií u elektrických vozidiel. Cieľom bude preskúmať trosky a zhromaždiť čo najviac podrobností o tom, čo sa presne udialo, ako došlo k nehode a k požiaru.
Požiar elektrického vozidla s mnohými rizikami, muselo sa čakať
Vozidlo Tesla prechádzalo na východ po diaľnici Interstate 80. Nachádzalo sa viac ako 110 kilometrov severovýchodne od Sacramenta, keď zišlo z cesty a narazilo do stromov. Batéria sa vznietila, vypúšťala toxické výpary a teplota presiahla 1000 stupňov, čo prinútilo hasičov počkať, kým požiar skončí. Vodič Tesly bol prevezený do nemocnice a diaľnica bola dočasne uzavretá až na 16 hodín! Batéria horela dlhé hodiny a následne sa ju hasiči pokúšali aspoň ochladiť.
Úrady v USA vyzývajú výrobcov kamiónov, resp. všeobecne vozidiel na elektrický pohon, aby pripravili špecifické pokyny pre konkrétne vozidlá na boj proti požiarom batérií. Takéto smernice by tiež mali obsahovať informácie o tom, ako bezpečne skladovať vozidlá s už poškodenými lítium-iónovými batériami. Tesla začala dodávať elektrický ťahač Semi koncom roku 2022, teda zhruba tri roky po tom, čo generálny riaditeľ Elon Musk ohlásil, že jeho spoločnosť začne vyrábať nákladné autá.
Foto/zdroj: CBS News