Rovnako ako predchádzajúci model Š11 v Karose vyrábali v troch základných verziách (diaľková ŠD11, linková ŠL11 a mestská ŠM11), aj nasledujúcu Karosu radu 700 vo Vysokom Mýte pripravovali tak, aby sa z nej dali odvodiť spomínané tri modelové línie. Jedno u z nich bola diaľková luxusná verzia určená na dlhé trasy a medzinárodné linky s doplnkovým označením Karosa LC (Long Distance Coach). Jej výroba začala na prelome rokov 1982 – 1983, teda až po linkovej a mestskej verzii. Dôvod jej neskoršieho nábehu do výroby bol veľký dopyt po linkových spojoch pre pracujúci ľud, zábava preto nastúpila až neskôr. Ako prvú verziu vyrobili Karosu LC735, s ktorou sa Vysoké Mýto pred verejnosťou pochválilo na jeseň 1983 na výstavisku v Brne. Šlo o typický zájazdový autobus s pohodlnými sedadlami, záclonkami na oknách a dlhé roky tvoril kolorit každého školského výletu, či víkendových zájazdov pod hlavičkou ROH. Ten najväčší luxus však mal ešte len prísť.

Kto by si ju nepamätal z nejakého školského výletu, že? Karosa LC735 oddane slúžila na každej diaľkovej linke vo vtedajšom Československu.

S vlastnou lampičkou pre každého

Vrchol luxusu sa vo výrobnom programe Karosy Vysoké Mýto objavil v lete 1984, kedy začali výrobné haly opúšťať verzie Karosa LC736 s ešte pohodlnejšími sedadlami a najmä centrálnym vetraním autobusu vyvedeným do vzduchového tunela nad každé sedadlo. Spolu s vetracími (a vykurovacími) otvormi mal každý cestujúci v LC736 k dispozícii aj vlastnú čítaciu lampičku. Rok 1987 priniesol facelift rozpoznateľný podľa oválnych predných halogénových svetlometov s vyššou účinnosťou a najmä novej zadnej nápravy Rába 007 s menším nábojom. Zmenila sa aj päťstupňová prevodovka Praga s obráteným radením.

Od roku 1988 poháňali verzie LC736 naftové motory LIAZ ML637 s výkonom 189 kW (257 k).

Po prevrate v roku 1989 sa však na český a slovenský trh začali dostávať aj jazdené autobusy renomovaných značiek „zo Západu“ a Karosa Vsoké Mýto musela začať reálne bojovať o svoju existenciu. Rok 1991 znamenal koniec verzie LC735, no Karosa LC736 bojovala ďalej. Postupne sa v jej výbave objavovali klimatizácie rôznych výrobcov (Konvekta, Webasto), prvé katalyzátory, či od roku 1992 aj lepené sklá. V závode vznikali špeciálne verzie s výbavou na želanie a tak sa v Karosách začali objavovať aj veci dovtedy nevídané. Pribudli sklopné stolíky, držiaky nápojov, či dokonca prídavné nádrže. Pamätná je aj séria diaľkových verzií LC736 s motormi Renault pre Egypt, ktoré vo Vysokom Mýte vyrobili ešte v roku 1996. A čo je najväčšia zaujímavosť, úplne posledný kus zamieril v roku 1997 do Ruska, teda do krajiny, ktorá kedysi odoberala značnú časť produkcie, no v závere sa jej trhy takmer rozpadli, čo pochovalo nejedného výrobcu v Čechách a na Slovensku.  Ako uvádzajú archívy z Vysokého Mýta, počas 13 rokov výroby postavili v Karose 1715 kusov najluxusnejšej verzie Karosa LC736.

zdroj: Iveco Bus