Vyzerá to len ako bežné dizajnérske cvičenie bez možnosti aplikácie v praxi. Veď v reálnom živote sú z hľadiska komerčného pozadia dopravy tovarov omnoho dôležitejšie veci. Reč je najmä o užitočnej hmotnosti, veľkosti ložnej plochy, či legislatíve obmedzujúcej rozmery súpravy. Ekonomika prevádzky je samozrejme tiež kľúčová, no nedá sa jej obetovať všetko. Časy sa však menia a spotreba energií sa stáva zaklínadlom číslo jedna. Najmä v čase nástupu elektrických ťahačov a argumentácii, ktorý z pohonov je pre kamiónovú dopravu blízkej budúcnosti ten pravý. Super Truck II ukazuje, že dni naftových nákladných áut ešte nemusia byť ani zďaleka zrátané.
Za necelých 15 litrov na 100
Pre návrhárov súpravy bola kľúčová najmä aerodynamika. Obrovské rozmery súčasných súprav a ich veľké čelné plochy, či aerodynamický závlek (kolmá zadná časť návesu a kabíny ťahača) spôsobujú veľké aerodynamické odpory ovplyvňujúce spotrebu nafty na cestách. Optimalizáciou tvarov ťahača a pridaním nových panelov (vrátane krytov podvozka) sa podarilo znížiť odpor súpravy do tej miery, že sa aplikované prvky vraj čoskoro začnú objavovať aj na sériových ťahačoch.
Zadná časť ukazuje, čo všetko dokáže ovplyvniť výslednú spotrebu. Takto extrémne úpravy by sa však do súčasnej praxe asi vedeli pretlačiť len problematicky.
Rovnako dôležitý je aj jeho naftový pohon. Je to totiž naftový hybrid s malou batériou a elektromotorom pomáhajúcim tomu naftovému v prechodových režimoch. Technické detaily konštruktéri zatiaľ taja, účinnosť pohonu sa im však podarilo vytiahnuť až na neuveriteľných 55,2 %. Súprava navyše dostala na strechu solárne panely s nabíjacím výkonom 6,7 kW. Práve touto cestou sa hodlajú konštruktéri uberať v najbližších rokoch. Výsledkom všetkých úprav je spotreba na úrovni 14,7 l/100 km. Dnes sa môžu zdať úpravy realizované na Super Truck II príliš futuristické, no faktom je, že sa po miernych korekciách dajú veľmi rýchlo aplikovať na súčasné naftové kamióny (vrátane európskych). Konštruktéri veria, že práve vďaka nim ešte nepovedali naftové ťahače ani zďaleka svoje posledné slovo.
zdroj: International Truck