Spôsobov ako predchádzať, alebo aspoň minimalizovať riziko fatálneho defektu, je hneď niekoľko. Či sa už budeme baviť o pneumatikách s pevnou bočnicou (Runflet), alebo o gumách naplnených špeciálnym prípravkom schopným okamžite po prieraze zaceliť pneumatiku zvnútra, vždy ide o riešenie s použtím stlačeného vzduchu. Michelin však už dlhšiu dobu pracuje na vývoji a zdokonaľovaní kolesa, ktoré nemusí používať žiadnu vzduchom plnenú pneumatiku. Výsledky jej najnovšieho vývoja teraz mieria na francúzske poštárske dodávky.
S udelenou výnimkou
Michelin svoje nové dielo síce skúša v normálnej premávke na bežných komunikáciách, ale zatiaľ len vďaka legislatívnej výnimke a v testovacom režime. Pneumatika totiž musí prejsť všetkými homologizačnými a bezpečnostnými procesmi a až potom môže byť schválená pre komerčný predaj. Michelin však rovno priznáva, že nebude určená pre všetky autá. Namiesto vzduchu používa pružné výstuhy a vyžaduje použitie špeciálnych diskov. A tu je zakopaný pes. Aspoň zatiaľ. Kým sa tak stane, v rámci testovania ju bude používať 40 poštárskych dodávkových áut. Koncept bezvzduchovej pneumatiky používa skratku Uptis. „Uptis je výsledkom približne päťdesiatky patentov v oblasti konštrukcie pneumatiky a high-tech materiálov. Teší nás, že si Michelin Uptis vybrala práve spoločnosť La Poste s najväčším vozovým parkom vo Francúzsku,“ povedal Bruno De Feraudy z vedenia spoločnosti Michelin. V súčasnosti majú nové pneumatiky už v súčte najazdených viac ako 3 mil. testovacích km.
zdroj: Michelin