SAIC Iveco Hongyan patrí čínskemu štátnemu koncernu SAIC Motor Corporation a ako naznačuje i názov dcérskej firmy, známa je predovšetkým úzkou spoluprácou s Ivecom, ktoré pre zmenu patrí pod krídla konglomerátu CNH Industrial.
Kým Iveco vyriešilo budúcu elektrifikáciu dohodou s americkou spoločnosťou Nikola Corporation, Hongyan začal s výrobou batériových ťahačov kompletne vo vlastnej réžii. A zdá sa, že sa jeho obchody celkom rozbiehajú. Firma nedávno zrealizovala objednávku na 150 elektrických ťahačov.
Aby zákazník (pobočka čínskych železníc v meste Cchang-čou južne od Pekingu) nemusel čakať na nabíjanie vozidiel, ktoré majú pri prevoze sypkých materiálov a ocele ročne najazdiť až 100 tisíc kilometrov, SAIC pre neho vytvoril systém s vymeniteľnými batériami.
3 až 5 minút
Celá technológia je natoľko efektívna a automatizovaná, že samotná výmena akumulátorového paketu umiestneného vertikálne za kabínou trvá len tri až päť minút. Celý proces bol integrovaný do menšieho objektu a ovláda ho len jeden človek.
Ako rýchlo firma nabíja samotné batériové balíčky, SAIC nehovorí, vieme ale, že nemajú príliš veľkú kapacitu. Ide o 282 kWh, čo je ekvivalent približne 82 litrov nafty. Ťahače by však mali jazdiť len na krátke vzdialenosti, takže odhadovaný dojazd 200 kilometrov by železnici malo stačiť. Navyše takto relatívne malý paket by nemal byť príliš ťažký, takže pohotovostná hmotnosť elektrických ťahačov by mala byť porovnateľná s hmotnosťou naftového modelu. Dáva vám toto riešenie zmysel?