Vyššie spomenutým samozrejme nechceme povedať, že by chýbajúci stredový airbag – namontovaný v sedadle vodiča na pravej strane a chrániaci oboch cestujúcich vpredu – nebol dôležitý. Svoje opodstatnenie určite má. Už preto, aby pri bočnom náraze nedošlo k potenciálne nebezpečnému vzájomnému kontaktu hláv. V každom prípade však môžeme aj bez prižmúrenia jedného oka povedať, že nový Renault Kangoo je bezpečný.
Dokazuje to aj video, na ktoré sa môžete pozrieť pod textom, kde vidieť, aká pevná je samotná karoséria a špeciálne „klietka“ pre cestujúcich. Pri frontálnom náraze do pevnej prekážky dokáže všetku energiu pohltiť predná deformačná zóna do tej miery, že sa vôbec nepoškodí čelné okno. A slušné sú tiež namerané hodnoty a celkové výsledky.
Štyri z piatich je stále kvalitný výsledok
Francúzska novinka dostala za ochranu dospelých 78 percent a vynikajúcich 87 percent za ochranu detí na palube. Za asistenčné systémy pridalo EuroNCAP 72 percent a trochu horšie dopadlo Kangoo len pri ochrane takzvaných „zraniteľných účastníkov cestnej premávky“, teda chodcov či cyklistov – 67 percent.
Naopak pri náraze s iným vozidlom sa ukázalo, že EuroNCAP nemusí mať žiadne výhrady. „Analýza deformovateľnej nárazovej bariéry po skúške a spomalenie vozíka ukázali, že nové Kangoo by bolo pomerne neškodným partnerom pri zrážke s iným vozidlom,“ zhodnotilo konzorcium skúšku nového Renaultu.
zdroj: EuroNCAP