Aby sme sa netvárili, že vám predkladáme doteraz nevidené, rovno priznávame, že toto auto ste už na našich stránkach videli. A nie je tomu tak dávno. Akurát nemalo na maske chrómovaného leva ale blesk v kruhu. Áno, Peugeot e-Partner je francúzskym klonom nedávno predstaveného Opelu Combo-e a obe autá sa líšia len v detailoch.
Nový e-Partner podobne ako elektrické Combo je postavený na modulárnej francúzskej platforme EMP2, ktorá bola navrhnutá tak, aby poskytla miesto rôznym typom pohonných jednotiek. A pretože konštruktéri počítali aj s elektrickým variantom, mohli byť akumulátory umiestnené v podlahe, kde neobmedzujú nákladový priestor alebo miesto pre posádku.
Francúzska novinka dostala celkovo osemnásť článkov so súhrnnou kapacitou 50 kWh (ekvivalent približne štrnásť a pol litra nafty), čo podľa metodiky WLTP stačí na dojazd 275 kilometrov. Akumulátormi napájaná pohonná jednotka prenáša maximálny výkon 100 kW/136 koní a najvyšší krútiaci moment 260 newtonmetrov cez jednostupňovú redukčnú prevodovku na kolesá prednej nápravy.
Výkon v závislosti na režime
Zaujímavé je, že vodič má možnosť zvoliť si prostredníctvom voliča jeden z troch dostupných režimov. Ten prvý, nazvaný Eco, redukuje výkon na 82 koní a 190 Nm, mód Normal vám dodá 109 koní a 210 Nm a vyššie spomenuté parametre dostanete až v režime Power. Až jeho aktiváciou je možné dosiahnuť čas akcelerácie z miesta na stovku za 11,2 sekundy, pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 8,9 sekundy, zatiaľ čo rýchlosť je elektronicky limitovaná na 130 km/h.
Aj Peugeot dá majiteľom možnosť vybrať si palubnú nabíjačku. Slabšia jednofázová má 7,4 kW, výkonnejšia trojfázová pre zmenu 11 kW. Pokiaľ ide o časy nabíjania, tie sa budú odvíjať aj od toho, k akej zásuvke sa pripojíte. Z domácej 230-voltovej istenej 8-ampérovou poistkou musíte pri zohľadnení strát počítať až s 31 hodinami. S 16-ampérovým istením sa čas skráti na 15 hodín, takže určite bude rozumnejšie vyhľadávať nabíjačky s vyšším príkonom. Napríklad s trojfázovým Wall-boxom (11 kW) to bude 5 hodín, a kedže e-Partner zvládne i 100 kW, môžete mať na 80 percent kapacity nabité už o pol hodinu.
Pretože bude e-Partner dostupný v rovnakých verziách ako modely so spaľovacími motormi, počítajte s tým, že si môžete objednať trojmiestny Furgon s dĺžkou 4,4 metra alebo predĺžený variant, ktorý má až 4,75 metra. K dispozícii bude tiež prevedenie Combi s miestom pre päť pasažierov a možnosťou objednať si pevné či sklápacie zadné sedadlá, tento typ však bude v predaji len s dlhším rázvorom.
V závislosti na dĺžke karosérie ponúkne e-Partner nákladový priestor s objemom od 3,8 do 4,4 m3 a užitočné zaťaženie až 800 kg. Elektromobil bol zároveň navrhnutý tak, aby mohol ťahať aj brzdený príves s hmotnosťou 750 kg. Nový Peugeot bude v predaji v dvoch úrovniach výbavy (Pro a Premium) zároveň budú mať zákazníci možnosť zvoliť si prevedenie Asfalt (podľa automobilky ide o model pre bežnú prepravu) a Grip, ktorý sa má zase viac hodiť do náročnejších podmienok.
Pokiaľ ide o interiér, e-Partner bude štandardne vybavený elektrickou parkovacou brzdou a klasickými analógovými budíkmi doplnenými o stredový dotykový displej s online navigáciou. Za príplatok potom bude možné do auta objednať digitálny prístrojový panel s desaťpalcovou uhlopriečkou. Cenu novinky Peugeot zatiaľ neprezradil, ale vieme aspoň, že súčasťou sériovej i príplatkovej výbavy úžitkového elektromobilu môže byť parkovacia kamera, bezkľúčové štartovanie, tempomat, monitorovanie únavy vodiča, systém kontroly mŕtvych uhlov, asistent kontroly jazdy v pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek alebo stabilizácia prívesu či snímače schopné zaznamenať preťaženie auta.