Otvorenie tunela Višňové: Na konci budúceho roka
Štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Chorma vysvetlil, že nakoniec sa rozhodli pre betónovú vozovku v záujme ochrany bezpečnosti čo sa týka požiarov. Práve to mal byť hlavný argument, pre ktorý nakoniec zvolili betón, čo malo vyplynúť aj zo stretnutí s hasičským zborom, priznal Choma.
Prípadné nebezpečenstvo asfaltovej vozovky v tuneli sa stalo predmetom diskusie, odborníci vyjadrovali do médií rôzne názory. Rozhodnutie o druhu vozovky má totiž napríklad zohľadniť aj možnosť prepravy nebezpečného nákladu. Práve cez Višňové však má prechádzať veľký objem nákladnej dopravy a nebezpečný náklad z tunela vylúčený zrejme nebude - tak ako sa to niekedy robí napríklad pri mestských tuneloch. O to väčším rizikom vraj mohol byť asfalt v tuneli.
V prospech asfaltu mala naopak hovoriť možnosť úspory času a teoreticky skoršieho otvorenia tunela Višňové. To sa však nepotvrdilo ako realistický scenár. “Potenciálna časová úspora by nevyvážila nároky na zmenu projektu v pokročilom štádiu realizácie. Národná diaľničná spoločnosť však naďalej denne vyvíja tlak na akceleráciu tejto maximálne dôležitej stavby,” ubezpečil hovorca diaľničiarov Tomáš Ferenčák.
Jedným z plánov ministerstva dopravy - minimálne v rovine úvah ministra dopravy Jozefa Ráža - malo byť spustenie jednej rúry tunela skôr, potenciálne už v prvej polovici roka 2025. Ani z toho však nič nebude a ide sa podľa pôvodného plánu. Otvorenie tunela Višňové nastane naraz, do prevádzky pôjde diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala v oboch smeroch. Termín má byť koncom roka 2025, pokiaľ ho neprekazia komplikácie. Igor Choma týmto vyjadrením ukončil špekulácie na túto tému.
Zdroj: TVnoviny.sk / foto: NDS