Nové Vivaro-e ponúka na výber z dvoch akumulátorov. Menší z nich má kapacitu 50 kWh a sľubuje maximálny dojazd 230 km. Väčšia zostava má 75 kWh, čo je ekvivalent približne 22 litrov nafty a Opel hovorí, že by vám to podľa metodiky WLTP malo stačiť na akčný rádius 330 kilometrov. Na verejnej nabíjačke by nová elektrická dodávka mala byť schopná nabiť sa na kapacitu 80 % už za 30 minút a v silnejšej verzii počítajte s časom najmenej 45 minút, ale nezabúdajte tiež, že tu hovoríme o príkone až 100 kW.
Dve až tri palety
Modulárna platforma EMP2, na ktorej je modelový rad Vivaro postavený, dovolilo konštruktérom umiestniť batérie do podlahy tak, aby tým významne znížili ťažisko a zároveň tým neovplyvnili, respektíve nezmenšili vnútorný priestor. Aj najkratšie Vivaro-e s dĺžkou „len“ 4,6 metra zvládne dve euro-palety, a pritom ponúka obratnosť ideálnu do úzkych mestských uličiek. Obe dlhšie verzie nemajú problém odviezť aj tri kusy typizovanej palety.
Batožinu na zem už dávať nemusíte
Azda najpríjemnejšou novinkou dodávky Vivaro-e je možnosť priplatiť si za bezdotykové otváranie oboch bočných posuvných dverí, ktoré vďaka širokému vstupnému otvoru garantujú veľmi jednoduchý prístup do nákladovej časti auta. Stačí kývnuť alebo skôr nakopnúť priestor pod prahom a o zvyšok sa postará elektronika.
Vivaro-e bude bez ohľadu na prevedenie poháňané elektromotorom s výkonom 136 koní a najvyšším krútiacim momentom 260 Nm. Maximálna rýchlosť je kvôli snahe zabrániť rýchlemu vybíjaniu batérií elektronicky obmedzená na 130 km/h. Celková hmotnosť auta sa pohybuje od 2800 do 3100 kg a dostanete tiež užitočné zaťaženie 1275 kg. Najmenšie Vivaro-e s označením S ponúkne nákladový priestor s objemom 4,6 až 5,1 m3, prostredné M má objem 5,3 až 5,8 m3 a najväčší variant L má vzadu pri dĺžke 5,3 metra „jaskyňu“ s veľkosťou v rozmedzí od 6,1 do 6,6 m3.
Opel ponúkne pre Vivaro-e rozsiahlu doplnkovú výbavu, takže konfigurácia ideálneho auta asi nebude päťminútová záležitosť. Je to rozsiahly rad komfortných ale aj bezpečnostných prvkov naprieč celým vozidlom. Za všetky môžeme spomenúť napríklad systém IntelliGrip, ktorý sa stará o lepší záber pneumatík v ťažších podmienkach, spätnú kameru so 180-stupňovým zobrazením, head-up displej, systém sledovania únavy vodiča, adaptívny tempomat, multimediálne rozhranie Navi1 so 7-palcovou obrazovkou a podporou Auto Android i Apple CarPlay, praktické držiaky na telefón, tablet či dodatočný odkladací priestor pod lavicou spolujazdcov s objemom 60 litrov.
Nebude za babku
Ak sa vám zdá elektrická dodávka atraktívna a chýba vám akurát informácia o cene, v tejto chvíli vám ešte stopercentne neposlúžime. Tá slovenská zatiaľ nebola stanovená, ale malo by sa tak stať už v priebehu najbližších mesiacov. Nečakajte ale, že by mala byť nízka. V Nemecku bola cenovka základného modelu stanovená na 42 423 eur (s DPH), takže jeden nemusí byť matematický génius, aby si spočítal, že za to môžete mať na Slovensku dve naftové dodávky Vivaro začínajúce na 19 308 eur (s DPH) a ešte vám ostane viac než 3800 eur napríklad na naftu.
K tej zlej správe však máme aj jednu dobrú alebo skôr sľubnú. V susednej ČR sa podarilo miestnemu zastúpeniu vyjednať oveľa zaujímavejšiu akčnú cenu. Opelu Vivaro-e s kapacitou 50 kWh by tu mal stáť 810 700 Kč, čo je v prepočte akceptovateľnejších 31 540 eur. Otázkou samozrejme je, či sa tak stane aj na Slovensku a ak áno, koľkých aut sa bude týkať. Ak to zistíme, dáme vám vedieť.