Ako to repasovanie vozíkov začalo a prečo?
Už koncom 80. rokov začal STILL vykonávať generálne opravy jazdených vozíkov a taktiež ich ponúkať zákazníkom. Neskôr, v roku 2008 vzniklo prvé centrum na repasovanie, v závode Stuhr pri Brémach. V roku 2014 nasledovalo ďalšie v poľskej Rokietnici, tretie vzniklo v roku 2017 v Lainate pri Miláne. Iba nedávno svoje brány otvorilo štvrté renovačné centrum v tureckom Çerkezköy. Každoročne sa opraví a vráti do predaja až 8000 kusov manipulačnej techniky.
Zákazníci v rámci celej Európy si tak môžu vyberať približne z 25 000 kusov jazdenej a repasovanej techniky, ktorá je v najvyššej kvalite a rýchlo dostupná, dokonca aj online. Posledné roky sekundárny trh s vysokozdvižnými vozíkmi rastie. „Neprekvapuje nás to, keďže z ekonomického aj ekologického hľadiska má nákup použitej a repasovanej techniky zmysel pre čoraz viac zákazníkov. Aj pri zánovných vozíkoch im vie spoločnosť STILL ponúknuť riešenie na mieru,“ hovorí Andrej Král, vedúci prenájmu a predaja jazdenej techniky STILL Slovensko. Dôvod, prečo zákazníci zvolia jazdený vozík, sú rôzne. Väčšinou sú to malé a stredne veľké firmy s priemerne náročnými prepravnými úlohami, pri ktorých vyžadujú vysoké nároky na kvalitu a servis. V dnešnej dobe však po repasovaných vozíkoch siahnu aj zákazníci s veľkými vozovými parkami a intenzívnou prevádzkou. „Zmiešané flotily nových a repasovaných prémiových vozíkov sú pre mnohých našich zákazníkov atraktívnym spôsobom ako inteligentne spojiť efektívnosť a zodpovednosť - úplne bez kompromisov na jednej, či druhej strane,“ vysvetľuje Andrej Kráľ
Kvalita a servis zrepasovaných vozíkov
Nevyhnutnosťou aj na trhu s jazdenými vozíkmi pre úspešné podnikanie je vysoká kvalita zrepasovaných vozíkov a komplexný servis na úrovni nového vybavenia. Z toho dôvodu je zavedený už od roku 2003 jednotný celoeurópsky systém klasifikácie pre použité zariadenia. Vozíky sa radia podľa kritérií technológie, záruky, vzhľadu, veku a stavu batérie do kategórií bronz, striebro a zlato. „Pre mnohých našich potenciálnych zákazníkov na sekundárnom trhu predstavuje strieborná kategória ideálnu rovnováhu medzi vysokým štandardom kvality a citeľnými finančnými úsporami,“ približuje kategorizáciu špecialista. Zákazník si tak môže vybrať jazdenú techniku, ktorá bude vyhovovať presne jeho potrebám, s prvotriednou kvalitou a servisom jazdených vysokozdvižných vozíkov. Firma garantuje minimálne 70-percentnú kapacitu batérie po renovácií. Aj na zrepasovanú manipulačnú techniku sa vzťahuje celý rozsah štandardného servisu od dostupnosti náhradných dielov po cykly preventívnej údržby.