Diaľková kamiónová doprava je segmentom extrémne náročným na ekonomiku prepravy a jej efektivitu. Skrátka, každý cent otáča dopravca dvakrát, preto je reálna spotreba paliva jednou z najsledovanejších disciplín. Nie jedinou, no výrazne rozhoduje v prospech toho ktorého ťahača. Výrobcovia sa preto snažia, aby ich ťahače patrili medzi najúspornejšie a šetrili dopravcom čo najviac peňazí. Spoločnosť Volvo Truk má v tejto súvislosti teraz nové eso v rukáve – získala ocenenie Green Truck 2025.
Volvo FH Aero predstavili začiatkom roka 2024. Dostalo nový aerodynamický dizajn kabíny, ktorý v porovnaní s bežným Volvom FH šetrí až 5 % spotreby paliva a emisií uhlíka.
Na bionaftu aj bioplyn
„Externý test potvrdil, že naše Volvo FH Aero skutočne poskytuje vynikajúcu spotrebu paliva a našim zákazníkom šetrí CO2 aj prevádzkové náklady,“ hovorí Jan Hjelmgren, vedúci produktového manažmentu spoločnosti Volvo Trucks. "Budeme pokračovať v inováciách a zavádzaní vylepšení palivovej účinnosti, ktoré sú prospešné pre klímu aj produktivitu dopravných spoločností. Spotreba paliva predstavuje hlavnú časť prevádzkových nákladov našich zákazníkov, takže vieme, že naše úsilie má význam," doplnil Hjelmgren. Týmito vyjadreniami reaguje na zisk titulu Green Truck 2025 pre Volvo FH Aero. Finálneho hodnotenia sa zúčastnilo Volvo FH Aero s motorom D13 naladeným na maximálny výkon 309 kW/420 k a balíkom Volvo I-Save, ako aj novým kamerovým monitorovacím systémom spoločnosti šetriacim palivo vďaka pozitívnemu vplyvu na aerodynamiku. Testované Volvo dosiahlo na okruhu priemernú spotrebu nafty 21,20 l/100 km. "Vďaka víťazstvu Green Trucks má Volvo Trucks hattrick! Najprv sme boli jedinou značkou, ktorá získala päť hviezdičiek v prvom teste bezpečnosti nákladných vozidiel Euro NCAP, potom sme sa v roku 2024 stali najväčšou značkou ťažkých nákladných vozidiel v Európe a teraz je Volvo FH Aero najefektívnejším nákladným vozidlom v nezávislom teste – na všetky tieto úspechy som veľmi hrdý," povedal Roger Alm, prezident Volvo trucks.
zdroj: Volvo Truck