Okolo novej generácie VW Transporter s označením T7 robí automobilka už dlho poriadne divadlo. A vie prečo, po oznámení jej spoločného vývoja s Fordom sa totiž zodvihla veľká vlna kontroverzie a objavili sa názory, že auto príde o svoje charakteristické vlastnosti. Ako sa však ukazuje, VW dodržal slovo a novej generácii nielenže zanechal pôvodné DNA Volkswagenu, ale ju aj poriadne vylepšil. Po všetkých stránkach. A znova príde v širokom spektre verzií, vrátane tak populárnych naftových „štvorkoliek“.
Väčší vo všetkých smeroch
Pre dodávkové auto je kľúčová jeho prepravná schopnosť a tú konštruktéri veru poriadne vylepšili. Transporter T7 je totiž dlhý 5050 mm, čo je o 146 mm viac ako pri T6.1. Na 3100 mm poskočil aj rázvor (+ 97 mm), pričom bude opäť k dispozícii aj predĺžená verzia s celkovou dĺžkou až 5450 mm (rázvor 3500 mm). Karoséria T7 je však aj širšia, a to o masívnych 128 mm (2032 mm bez spätných zrkadiel). Čo je však ešte dôležitejšie, šírka medzi podbehmi narástla na 1392 mm (+ 148 mm) a dĺžka nákladného priestoru je teraz väčšia o 61 mm (2602 mm). S predĺžený rázvorom narastie dĺžka ložnej plochy na 3002 mm. Objem priestoru pre náklad sa teraz pohybuje v rozsahu 5,8 – 9,0 m3.
Novinka je o 128 mm širšia ako T6.1, vyťaží z toho aj výrazne väčšia šírka kabíny.
K dispozícii bude Transporter T7 ako klasická plechová dodávka, valník, kombi, aj lepšie vybavená verzia Caravelle pre komerčnú osobnú dopravu (tá bude v dvoch úrovniach výbav Life a Style). Pestrá bude aj ponuka motorov, od TDI v troch rôznych výkonových úrovniach (vrátane ponuky pohonu 4Motion), cez plug-in hybrid, až po čisto elektrické pohony s pohonom zadných kolies (s výkonmi 100 kW/136 k, 160 kW/218 k a 210 kW/286 k).
zdroj: VW Commercial Vehicles