Tatrabus, ako už jeho názov prezrádza, je zmiešanou konštrukciou nákladného auta a autobusu. Myšlienka to však nie je nová, dokonca ani v ponímaní značky z Kopřivnice. Už začiatkom päťdesiatych rokov totiž vznikol horský autobus Tatra 500 HB, ktorý bol určený na prekonávanie úzkych horských ciest plných ostrých serpentín a snehu. Vzadu mal dve poháňané nápravy zlepšujúce trakciu a zároveň úzku karosériu uľahčujúcu manévrovanie na úzkych horských cestách. Aktuálny Tatrabus posúva schopnosti „tatrováckeho“ autobusu na ďalšiu úroveň. No kým v úzkych serpentínach by sa rozhodne necítil tak dobre ako dobová Tatra 500 HB, na snehu by ju hravo prekonal.
Tatra 500 HB bola tiež autobusovým špeciálom určeným na úzke horské cesty.
Islandské monštrum
Už pohľad na Tatrabus prezrádza, že rozhodne nejde o veľkorériový univerzálne použiteľný model. Táto Tatra Phoenix 8x8 je špeciálnou konštrukciou prispôsobenou potrebám cestovných kancelárií voziacich turistov do odľahlých oblastí pokrytých neudržiavaným snehom. Tento konkrétny kus vznikol na objednávku cestovnej kancelárie Sleipnir Tours, ktorá s Phoenixom jazdí na Islande. Namiesto korby a oddelenej štandardnej kabíny má na kopřivnickom podvozku luxusne zariadenú a plne klimatizovanú autobusovú nadstavbu. Benefitom sú aj obrovské kolesá s balónovými pneumatikami zaiťujúcimi rozloženie špecifického tlaku náprav na podklad. Poháňané sú pochopiteľne všetky kolesá, samozrejmosťou sú aj uzávierky diferenciálov. Pre veľký záujem o služby cestovenej kancelárie a jej spokojnosť s Tatrou sa v jej autoparku čoskoro objaví aj druhý rovnaký „ľadovcový“ Phoenix 8x8. Záujem o podobný špeciál už prejavili aj spoločnosti zaisťujúce prevoz výskumníkov na odľahlé polárne stanice.
zdroj: Tatra Trucks