Ukrajinské kamióny na Slovensku a iné kontroverzné témy
"Ako dobre viete, tak doprava je veľmi zaťažená rôznymi poplatkami a firmy padajú na dno. Stáli sme za Vás aj na ukrajinskej hranici, aby ste nedochádzali o prácu," prihovára sa UNAS na Facebooku ostatným autodopravcom.
Únii autodopravcov sa nepáči predlžovanie dohôd medzi EÚ a Ukrajinou s dopadom na segment nákladnej dopravy vrátane Slovenska. Združenie hovorí o devastácii dopravných trhov.
Ďalším bodom je téma okolo mýta a nespokojnosť so službou EETS. Európska služba elektronického výberu mýta predstavuje rozšírenie existujúcich národných mýtnych systémov.
Ako problém hodnotia autodopravcovia aj podnikanie ukrajinských mikrobusov a autobusov na Slovensku. Absentujú vraj kontrolné mechanizmy a ukrajinskí podnikatelia majú vykonávať kabotážnu prepravu, čo znamená, že zahraničná firma bez sídla na Slovensku vykonáva u nás prepravu z bodu A do bodu B, pričom oba body sa nachádzajú na našom území.
Kamionisti sa sťažujú aj na absenciu koncepčného prístupu k cestnej doprave. Za nezmyselné označujú napr. celodenné zákazy predbiehania a protestovať chcú aj v súvislosti s témou zrušenia víkendových obmedzení pre kamióny. V zozname UNAS sa nachádza aj potreba zlepšenia pracovných podmienok na prilákanie slovenských vodičov naspäť domov.
Minulý rok protestovali Poliaci aj Slováci
Slovenskí kamionisti protestovali minulý rok na východe SR. Kolóny kamiónov čakajúcich na hranici Slovenska s Ukrajinou sa najskôr tvorili v dôsledku blokády hranice, ktorú na protest zorganizovali poľskí kamionisti u našich severných susedov. Žiadali, aby Brusel sprísnil pravidlá pre ukrajinských kamionistov.
K rovnakému cieľu sa pridáva aj Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), ktorá pripravila vlastný protest a blokovanie hranice Vyšné Nemecké - Užhorod.
Zdroj/foto: UNAS