Francúzska továreň neďaleko obce Maubeuge a tiež linka v marockom Tangere nám prinesú novú tretiu generáciu modelov Kangoo, Kangoo Van, Express a Express Van už na začiatku tohto roka. Detaily o pohonných jednotkách nám automobilka zatiaľ neprezradila, ale momentálne už vieme, že okrem klasických spaľovacích agregátov môžeme počítať aj s elektromotormi, a to pravdepodobne vo všetkých karosárskych prevedeniach.
Nastupovanie a nakladanie batožiny či tovaru opäť o niečo jednoduchšie
V prípade Renaultu Kangoo a ďalších odvodených modelov patrilo vždy k dobrému bontónu firmy ponúknuť svojim zákazníkom bočné posuvné dvere, ktoré významným spôsobom zvyšovali komfort tým, že uľahčovali nastupovanie na zadné sedadlá v stiesnených priestoroch a rovnako pomáhali aj zvýšiť praktickosť a variabilitu potrebnú pri manipulácii s tovarom. Niet divu, že si tento detail novinka ponechala, pridala však ďalší konštrukčný detail, ktorý nie je príliš rozšíren
Keďže úžitková verzia Kangoo Van chce osloviť predovšetkým drobných remeselníkov, živnostníkov a podnikateľov hľadajúcich auto na mieru, pripravila automobilka pre tento model takzvaný Easy Side Access a Easy Inside Gallery. Tým prvým je chýbajúci stĺpik B, ktorý zväčšuje šírku bočného vstupu až na 1416 milimetrov, čo je dvakrát viac v porovnaní s predchodcom, predovšetkým ale bezkonkurenčne najväčšia hodnota v danej triede. Druhým dômyselným prvkom je interiérová sklopná záhradka (autori ju nazvali rack, teda regálom, policou alebo stojanom) umiestnená pod stropom, ktorá dovoľuje prevážať dlhé a objemné predmety nad hlavami cestujúcich a uvoľniť tým miesto na podlahe.
V prípade, že auto naložíte až po strop, pomôže s výhľadom dozadu digitálne vnútorné spätné zrkadlo.
Systém Renault EASY LINK je pre vodiča príjemný pomocník
Zabudnúť by sme nemali ani na sklopné sedadlá, pričom sedačku spolujazdca je možné sklopiť do jednej roviny so zadným nákladovým priestorom. Ako už bolo povedané, veľkosť „kufra“ bude rôzny a jeho objem bude závislý na voľbe konkrétneho modelu. S nedostatkom miesta by však majitelia bojovať nemuseli. Zadná časť auta ponúkne od 3300 do 4900 litrov. V prípade, že auto naložíte až po strop, pomôže s výhľadom dozadu digitálne vnútorné spätné zrkadlo.
Interiér dostal palubnú dosku obohatenú o viacero úložných priestorov a odkladacích schránok s celkovým objemom 48 litrov. Pasažierov nového modelu by mohli zaujímať aj úplne nové, lepšie tvarované sedadla, ktoré na prvý pohľad pôsobia odolným dojmom. Z ďalšej výbavy vozidla by sme mohli vyzdvihnúť napríklad multimediálny systém Renault Easy Link, asistent cúvania s prívesom, systém kontroly mŕtvych uhlov, parkovacie senzory vpredu i vzadu, pokročilé núdzové aktívne brzdenie AEBS a taktiež stabilizačný program.