Americké pickupy majú v Európe veľmi silnú a lojálnu zákaznícku základňu. Z konštrukčného aj dizajnového hľadiska vždy výrazne vyčnievali a vyznávali úplne iný „prístup k životu“, než pracovne orientovaná európska alebo japonská konkurencia. Jedným z najvýraznejších charakteristík amerických pracovných áut bol mohutný osemvalcový motor. Nový RAM 1500 oň prišiel, je však ešte výkonnejší, než kedykoľvek predtým.
664 plug-in hybridných koní
Technickým základom americkej novinky je platforma STLA Frame, teda podvozkový rám s karosériou na silentblokoch. V tom sa od predchodcov principiálne nijak neodlišuje, čo je však podstatné, namiesto veľkých osemvalcov HEMI prichádzajú nové prepĺňané radové šesťvalce Hurricane s objemom 3 l a výkonmi 313 kW (426 k) a 403 kW (548 k). Základným pohonom je atmosférický šesťvalec 3.6 Pentastar s výkonom 227 kW (309 k).
Najzaujímavejšou a zároveň raritnou verziou je najvýkonnejší plug-in hybridný RAM Ramcharger. Šesťvalec 3.6 Pentastar poháňa jeho kolesá, aj generátor s výkonom 130 kW nabíjajúci trakčný akumulátor s kapacitou 95 kWh (z externého zdroja sa dá nabíjať výkonom 145 kW). Okrem spaľovacieho motora (plug-in hybridný RAM Ramcharger má benzínovú nádrž s objemom 102 l) poháňajú auto aj dva elektromotory (250 kW/340 k vpredu a 238 kW/324 k vzadu). Výsledkom je systémový výkon 488 kW (664 k) a krútiaci moment 834 Nm. Z 0 na 100 km/h sa plug-in hybridný pickup dostane za 4,5 s. S oficiálnym dovozom novinky do EÚ sa zatiaľ nepočíta.