Trh s pracovnými pickupmi bol odjakživa doménou amerických značiek. Najmä v Severnej Amerike sú tieto autá stále ako doma a tvoria výraznú časť tamojšieho trhu. Američania ich často používajú ako rodinné autá na prevoz posádky, či športového náradia, alebo ako vyslovene pracovné vozidlá na rozsiahlych farmách. Neskôr sa do segmentu aktívne zapojili aj japonské automobilky a spolu s americkými producentmi tu vytvorili niekoľko ikonických modelov dodnes ovládajúcich trh pickupov. Že ich dominancia nemusí trvať večne, však dokazuje nový člen partie.
Trakčná LFP batéria s kapacitou necelých 30 kWh autu zabezpečí elektrický dojazd na úrovni 100 km.
So zrýchlením športového auta
Na globálny trh s pickupmi prichádza novinka z konštrukčných dielní čínskej automobilky BYD. Má plug-in hybridný pohon, nesie americky znejúce meno BYD Shark a ponúka dizajn aj parametre na úrovni, z ktorej musí byť renomovaná konkurencia v pozore. Hoci má totiž pod kapotou benzínový prepĺňaný motor s objemom valcov len 1,5 l, kombinuje ho s dvojicou elektromotorov na každej náprave (150 kW/204 k + 170 kW/231 k), čo znamená systémový výstupný výkon 316 kW (430 k). Pickup s vonkajšími rozmermi 5,46 x 1,97 x 1,92 m dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť za necelých 6 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Ak treba, je schopný utiahnuť brzdený príves s hmotnosťou 2,5 t (tu na konkurenciu stále stráca). O dodávku energie pre elektromotory sa stará LFP trakčná batéria s kapacitou 29,6 kWh, čo autu zabezpečuje čisto elektrický dojazd na úrovni 100 km (udávaný kombinovaný dojazd je na úrovni 840 km). Či a kedy sa BYD Shark dostane aj na trhy EÚ, zatiaľ nie je známe, jeho momentálnym poslaním je totiž útok na trhy amerického kontinentu.
zdroj: Electrek, MotorTrend, BusinessInsider