Ak vás prekvapuje, že má Peugeot vlastný pick-up, asi by nemalo. Takmer vždy mal nejaký, akurát nie zakaždým sa predával v Európe či u nás. Hovoríme samozrejme o malých valníkoch odvodených z modelov 403, 404 či 504, ktoré si získali značný rešpekt svojou robustnou a odolnou konštrukciou a práve na posledné dve autá sa odvoláva francúzska značka pri uvedení svojej novinky na africkom kontinente.

Čínske základy

Ako sme spomenuli už v úvode, nový Landtrek nie je tak úplne Peugeot. Jeho vývoj prebiehal v Číne v rámci spolupráce medzi spoločnosťami Groupe PSA a tamojším štátnym konglomerátom Changan Automobile, ktorý na domácom ihrisku kooperuje napríklad aj s Fordom a Mazdou.

Peugeot Landtrek

Výsledkom bol pick-up nazvaný Kaicene F70 a práve na tejto báze stojí aj Peugeot Landtrek. Jeho základy tvorí klasický rebrinový rám doplnený nezávislým zavesením kolies vpredu a tuhou zadnou nápravou. Táto konštrukcia dovolila automobilke ponúknuť nielen dvoj (SingleCab) alebo štvordverovú kabínu (DoubleCab) ale tiež holé šasi dovoľujúce majiteľovi nechať si na prianie postaviť v zadnej časti takmer akúkoľvek nadstavbu.

Peugeot Landtrek

Práve v závislosti na type karosérie bude záležať, aká veľká bude ložná plocha korby a asi vás neprekvapí, že väčšia bude v prípade krátkej kabíny (2430x1925 mm) než dlhej (1630x1925 mm). Ak vás zaujala neobvyklá šírka nákladového priestoru, tak nie, nejde o preklep. Landtrek je skutočne mohutné auto a jeho celková šírka bez vonkajších spätných zrkadiel je až 1963 mm a s nimi dokonca 2221 mm.

Aj svojou dĺžkou takmer 5,4 metra a výškou skoro 1,9 metra (na najväčších 18-palcových kolesách) bude toto vozidlo budiť na cestách či mimo nich pozornosť, ešte viac sa nám ale páči, že môže mať svetlú výšku od 214 do 235 mm a zvládne i vodnú prekážku s hĺbkou 600 mm. Pokiaľ ide o iný druh terénu, ani v kopcoch na tom Landtrek nebude najhoršie – veď sa pozrite do fotogalérie, aké prechodové a nájazdové uhly ponúkajú jednotlivé karosárske verzie. My sa zatiaľ môžeme pozrieť pod kapotu. 

Peugeot Landtrek

Okrem povinnej nafty i zaujímavý benzín

V Afrike bude nový Peugeot poháňaný preplňovaným 1,9-litrovým naftovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 150 koní a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm, ktorý výrobca bude kombinovať výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag. Druhou alternatívou je benzín a ani tejto jednotke nechýba turbodúchadlo. Ide o štvorvalec s objemom 2,4 litra, má výkon 210 koní, krútiaci moment 320 newtonmetrov a okrem uvedeného manuálu bude dostupný aj so šesťstupňovým automatom s tromi módmi radenia (Manual, Sport a Eco).

Peugeot Landtrek

Peugeot hovorí, že Afrike ponúkne pohon 4x2 a 4x4, nešpecifikuje ale, či sa to bude týkať oboch motorizácií. Čo naopak vieme, je to, že štvorkolka dostane elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLocker a v štandardnej výbave by sa mal objaviť protipreklz, stabilizačný program ESP v spojení s asistentom rozjazdu do kopca a schopnosťou stabilizovať pripojený príves.

Keď už sme pri zadnej prípojnej guli, určite stojí za zmienku fakt, že Landtrek môže ťahať brzdený príves s váhou 3,5 tony a podľa prevedenia v závislosti na konkrétnom trhu sa bude jeho užitočná hmotnosť pohybovať od 1000 do 1200 kg.

Peugeot Landtrek

Nový Peugeot Landtrek však nebude len o úžitkových vlastnostiach. Výrobca do jeho výbavy zaradil šesť airbagov a za príplatok bude možné nechať si namontovať duálnu automatickú klimatizáciu, pripojenie USB i Bluetooth, ale tiež multimediálny systém s 10-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorý zvláda i rozhranie Apple CarPlay a Android Auto.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 38 obrázkov