Ak vás prekvapuje, že má Peugeot vlastný pick-up, asi by nemalo. Takmer vždy mal nejaký, akurát nie zakaždým sa predával v Európe či u nás. Hovoríme samozrejme o malých valníkoch odvodených z modelov 403, 404 či 504, ktoré si získali značný rešpekt svojou robustnou a odolnou konštrukciou a práve na posledné dve autá sa odvoláva francúzska značka pri uvedení svojej novinky na africkom kontinente.
Čínske základy
Ako sme spomenuli už v úvode, nový Landtrek nie je tak úplne Peugeot. Jeho vývoj prebiehal v Číne v rámci spolupráce medzi spoločnosťami Groupe PSA a tamojším štátnym konglomerátom Changan Automobile, ktorý na domácom ihrisku kooperuje napríklad aj s Fordom a Mazdou.
Výsledkom bol pick-up nazvaný Kaicene F70 a práve na tejto báze stojí aj Peugeot Landtrek. Jeho základy tvorí klasický rebrinový rám doplnený nezávislým zavesením kolies vpredu a tuhou zadnou nápravou. Táto konštrukcia dovolila automobilke ponúknuť nielen dvoj (SingleCab) alebo štvordverovú kabínu (DoubleCab) ale tiež holé šasi dovoľujúce majiteľovi nechať si na prianie postaviť v zadnej časti takmer akúkoľvek nadstavbu.
Práve v závislosti na type karosérie bude záležať, aká veľká bude ložná plocha korby a asi vás neprekvapí, že väčšia bude v prípade krátkej kabíny (2430x1925 mm) než dlhej (1630x1925 mm). Ak vás zaujala neobvyklá šírka nákladového priestoru, tak nie, nejde o preklep. Landtrek je skutočne mohutné auto a jeho celková šírka bez vonkajších spätných zrkadiel je až 1963 mm a s nimi dokonca 2221 mm.
Aj svojou dĺžkou takmer 5,4 metra a výškou skoro 1,9 metra (na najväčších 18-palcových kolesách) bude toto vozidlo budiť na cestách či mimo nich pozornosť, ešte viac sa nám ale páči, že môže mať svetlú výšku od 214 do 235 mm a zvládne i vodnú prekážku s hĺbkou 600 mm. Pokiaľ ide o iný druh terénu, ani v kopcoch na tom Landtrek nebude najhoršie – veď sa pozrite do fotogalérie, aké prechodové a nájazdové uhly ponúkajú jednotlivé karosárske verzie. My sa zatiaľ môžeme pozrieť pod kapotu.
Okrem povinnej nafty i zaujímavý benzín
V Afrike bude nový Peugeot poháňaný preplňovaným 1,9-litrovým naftovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 150 koní a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm, ktorý výrobca bude kombinovať výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Getrag. Druhou alternatívou je benzín a ani tejto jednotke nechýba turbodúchadlo. Ide o štvorvalec s objemom 2,4 litra, má výkon 210 koní, krútiaci moment 320 newtonmetrov a okrem uvedeného manuálu bude dostupný aj so šesťstupňovým automatom s tromi módmi radenia (Manual, Sport a Eco).
Peugeot hovorí, že Afrike ponúkne pohon 4x2 a 4x4, nešpecifikuje ale, či sa to bude týkať oboch motorizácií. Čo naopak vieme, je to, že štvorkolka dostane elektronickú uzávierku zadného diferenciálu eLocker a v štandardnej výbave by sa mal objaviť protipreklz, stabilizačný program ESP v spojení s asistentom rozjazdu do kopca a schopnosťou stabilizovať pripojený príves.
Keď už sme pri zadnej prípojnej guli, určite stojí za zmienku fakt, že Landtrek môže ťahať brzdený príves s váhou 3,5 tony a podľa prevedenia v závislosti na konkrétnom trhu sa bude jeho užitočná hmotnosť pohybovať od 1000 do 1200 kg.
Nový Peugeot Landtrek však nebude len o úžitkových vlastnostiach. Výrobca do jeho výbavy zaradil šesť airbagov a za príplatok bude možné nechať si namontovať duálnu automatickú klimatizáciu, pripojenie USB i Bluetooth, ale tiež multimediálny systém s 10-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorý zvláda i rozhranie Apple CarPlay a Android Auto.