Elektrifikácia ľahkých úžitkových áut má svoj zmysel najmä v husto obývaných mestských častiach, kde profitujú nielen z lokálne bezemisnej dopravy, ale aj z tichého pohonu a mechaniky odolnej voči častým rozjazdom a brzdeniu. Jedným z najsilnejších doterajších hráčov na tomto poli je aj francúzsky Traveller. Ten teraz prešiel modernizáciou a mal by nabrať druhý dych. Nový Peugeot e-Traveller zaujme aj pozmeneným dizajnom.

Aj ako VIP salónik

Zmeny nie sú prevratné, to však ani nebol účel. Ide skôr o modernizáciu, čo auto prezrádza novou prednou maskou chladiča začleňujúcou Traveller do rodiny aktuálnych osobných Peugeotov. Lepšia by mala byť aj aerodynamika a výkon nových LED svetlometov. Dôležitejšie je, že e-Traveller je k dispozícii v dvoch dĺžkach (Standard – 4,98 m a Long – 5,33 m) a s výškou 1,9 m, ktorá mu dovoľuje parkovať vo väčšine podzemných parkovísk. Poskytne 5 až 9 miest na sedenie (v závislosti od vezie) a príde aj v luxusnej verzii VIP so štvoricou zadných sedadiel usporiadaných oproti sebe. Pri preprave 5 osôb poskytne batožinový priestor 3000 l, aj pri 9-miestnej konfigurácii je však k dispozícii stále 1500 l na batožinu.

Nová predná časť má lepšiu aerodynamiku, čo môže pri jazde vyššími rýchloťami mierne zvýšiť dojazd.

Na pohon slúži známy trakčný elektromotor s max. výkonom 100 kW (136 k), krútiacim momentom 260 Nm a možnosťou voľby jedného z troch jazdných režimov (Eco, Normal, Sport). Na výber je trakčná batéria s kapacitou 50 kWh (normovaný dojazd 224 km) alebo 75 kWh (dojazd 350 km). O zníženie spotreby a zvýšenie dojazdu sa postará efektívnejší systém rekuperácie nastaviteľný pomocou pádiel pod volantom do troch úrovní. Kým menšia batéria sa z 5 na 80 % nabije za 38 minút, väčšej to má trvať 45 minút.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Stellantis