Opel vo svojej tlačovej správe nepriamo naznačuje, že nový Crosscamp Lite je kvôli slabšej výbave určený na kratšie výlety, ale samozrejme záleží, čo vo voľnom čase pri potulkách svetom potrebujete k životu. Ak vám stačí mobilná strecha nad hlavou, respektíve miesto, kde môžete prespať a odložiť si veci, je dosť možné, že viac ani potrebovať nebudete.
S bombou na palube
Ako sme už povedali, Lite na rozdiel od verzie Flex (aj tú nájdete dole v galérii) nemá kuchynský kútik so skrinkami, sporákom a umývadlom, ale studeným jedlom sa na jeho palube kŕmiť nemusíte. V zadnej časti batožinového priestoru má totiž v zásuvke ukrytý plynový varič doplnený o 1,8-kilogramovú plynovú fľašku, čo na uvarenie čaju či praženicu určite stačiť bude. Medzi prednými sedačkami, ktoré sa dajú otočiť proti smeru jazdy a vytvoriť tým z interiéru malý salónik, je umiestnená prenosná 13-litrová chladnička, takže nemusíte do seba tlačiť len polotovary či trvanlivé potraviny.
Aj keď na to Zafira Life s dĺžkou 4,95 metra možno nevyzerá, v pohodlí dokáže na noc ubytovať až štyri osoby. Dve na spodnom lôžku vytvorenom sklopenými zadnými sedadlami majú pre seba „letisko“ s rozmermi 140 x 200 centimetrov, zatiaľ čo pod výklopnou strechou s vetracími otvormi a určenou skôr pre teplejšie noci nájdete lôžko s rozmermi 120 x 200 centimetrov.
Tým, že je horné poschodie oddelené od kabíny pevnou (a tiež výklopnou) priečkou, je zrejmé, že sa na spanie v zime veľmi nehodí, v samotnom interiéri však nebude vadiť, ani keď bude za oknami hlboko pod nulou. Zafira Life Crosscamp Lite je totiž vybavená – okrem dvojzónovej klimatizácie – i nezávislým vykurovaním značky Webasto.
Ako v karavaningu lepšie zorientovaným motoristom naznačuje už aj komplikované označenie nového modelu, toto vozidlo je spoločným projektom automobilky Opel a špecializovanej spoločnosti Crosscamp. To okrem iného znamená, že dostanete plnú továrenskú záruku, a samozrejme si tiež môžete vybrať pohonnú jednotku či ďalšiu príplatkovú výbavu, ako je napríklad head-up displej či parkovací asistent.
Motory sú momentálne k dispozícii tri. Základom je 1.5 CDTi s výkonom 120 koní, zlatú strednú cestu predstavuje naftový dvojliter s výkonom 145 koní a vrcholom je ten istý agregát naladený na 177 koní. Pre dve slabšie pohonné jednotky je štandardom šesťstupňový manuál, ktorý môžete v prípade motora 2.0 CDTi (145 k) vymeniť za osemstupňovú automatickú prevodovku. Pre špičkový motor naopak iná možnosť ako automat neexistuje. Cena? V slovenskom cenníku Crosscamp Lite nenájdete, alebo aspoň nám sa to nepodarilo, s objednávkou by ale problém byť nemal. A na nemeckom trhu tento model vychádza na 44 500 eur.