Premýšľate, načo je komu mestské mikro s dĺžkou len 2,1 metra a šírkou 1,38 metra? Jednu cieľovú skupinu by sme možno mali. Teoreticky by ho mohol oceniť niekto, komu sa nechce v hustej premávke preplietať medzi autami skútrom a aj klasické mini veľkosti Škody Citigo či Hyundai i10 je pre neho zbytočne veľké.
Koľko takých zákazníkov existuje, vám určite nepovieme. Hádame ale, že si podobné otázky kládli aj v centrále Opelu, a pretože je auto na svete, predpokladáme, že odpoveď nebola nula. Aby sme boli trochu konkrétnejší, tak by sme mali dodať, že výrobca spolieha na novelu zákona, ktorá má byť platná ešte v tomto roku a dovolí modelom Rocks-e jazdiť osobám od 15 rokov. Mimochodom, automobilka tvrdí, že sa do interiéru zmestia dvaja cestujúci s výškou meter deväťdesiat a pred spolujazdcom je batožinový priestor s objemom 63 litrov.
Ďaleko nezájde, nabíja rýchlo
Cenovku novinky zatiaľ nepoznáme, nečakajte ale, že by ste dostali nejako zvlášť zaujímavú dynamiku. Opak je skôr pravdou. Rocks-e váži 471 kg a jeho elektromotor má len 8 koní. Aj preto je jeho maximálna rýchlosť len 45 kilometrov za hodinu.
Pohonnú jednotku napájajú články s kapacitou 5,5 kWh, čo je ekvivalent približne 2,1 litra benzínu. Opel hovorí, že to podľa metodiky WLTP bude stačiť na 75 kilometrov, myslíme si ale, že to v skutočnosti bude ešte menej.
Čo by mohlo potenciálneho vlastníka alebo užívateľa potešiť, budú relatívne krátke nabíjacie časy. Aj pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky istenej 16-ampérovou poistkou by ste mali mať z 0 na 100 percent nabité za hodinu a pol. Aby vám výrobca túto činnosť trochu uľahčil, ukryl do dverí spolujazdca trojmetrový nabíjací kábel.
Opel Rocks-e je postavený na 14-palcových kolesách, kvôli úspore má vpravo i vľavo rovnaké dvere, takže sa otvárajú do opačného smeru a podobné sú dokonca i predné a zadné panely. Objednávkový systém bude spustený na jeseň, najprv v Nemecku, potom aj v ostatných európskych krajinách. Opel hovorí, že mesačné náklady na lízing majú byť podobné ako mesačný kupón na MHD, či to ale bude platiť i na Slovensku... o tom celkom pochybujeme.
zdroj: Opel